معاینه فنی ۲۶۲ دستگاه کمباین در هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: در راستای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ارتقای بهره‌وری و حمایت از تولید و سرمایه ملی ۲۶۲ دستگاه کمباین در شهرستان معاینه فنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: کارشناسان مکانیزاسیون و زراعت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با همکاری کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۸ دستگاه کمباین بومی و ۱۹۴ دستگاه کمباین غیر بومی را کنترل کردند.

او با اشاره به اینکه راهکار‌های مختلفی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی وجود دارد گفت: انجام معاینه فنی و رفع عیوب کمباین‌های برداشت غلات می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش افت محصولات اثربخش باشد.

او افزود: افت ریزش و افت محصول در زمان برداشت همواره یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزی بوده و است و حجم زیادی از محصول تولیدی به دلیل نقص فنی کمباین‌ها به هدر می‌رود.

مدیر جهادکشاورزی هشترود گفت: امسال همانند سال‌های گذشته معاینه فنی در ۲ مرحله شامل محل پارکینگ کمباین و در حین انجام عمل برداشت صورت گرفت.

احمدی گفت: در صورت تایید نهایی و رفع معایب احتمالی برچسب مربوطه الصاق و اجازه ورود به مزرعه از طرف کارشناسان امر صادر می‌شود.

شهرستان هشترود قطب تولید گندم در استان بوده و به عنوان انبار غله استان شهرت دارد و این شهرستان از لحاظ رتبه بندی معاینه فنی و کنترل ضایعات و ثبت کمباین‌های بازدید شده در سامانه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.