کارشناس طرح های برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ نیروگاه خورشیدی خانگی به روستائیان شهرستان های بهمئی و مارگون استان واگذار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامعباس افراسکارشناس طرح های برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد نیروگاه خورشیدی در چهار روستای شهرستان های بهمئی و مارگون به روستانشینان واگذار تا آنان نیز از نعمت برق بهره مند شوند. 

افراس افزود: کار انتقال شبکه های برق به این روستاها سخت و از سویی فاقد صرفه های اقتصادی است.

او بیان کرد: روستاهای چهتون و چاه چهل در بهمئی و تنگ خشک زیلایی و دلی تنگو در شهرستان مارگون روستاهایی هستند که به زودی از نعمت برق نیروگاه خورشیدی بهره مند می شوند.

کارشناس طرح های برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: اعتبار واگذاری این نیروگاه های خورشیدی به روستانشینان این ۲ شهرستان حدود ۹ میلیارد ریال بوده است.

افراس بیان کرد: این روستاها در دور دسترس ترین مناطق شهرستان های خود واقع شده اند. 

او افزود: شروع عملیات اجرایی برق رسانی به چهار روستای عنوان شده در آذرماه پارسال بوده که اکنون آماده بهره برداری است. 

کارشناس طرح های برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: سخت گذری، پراکندگی و کوهستانی بودن استان از مهمترین مشکلات برای برق رسانی روستایی در این استان به حساب می آید.

افراس افزود: هم اینک بیش از یک هزار و ۷۶۰ روستا با جمعیت خانواری بالای ۵۶ هزار خانوار در این استان از نعمت برق پایدار برخوردار هستند. 

امسال همچنین ۹۵ دستگاه نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به ساکنان ۱۳ روستای این استان که از نعمت برق پایدار برخوردار نبودند، واگذار شد.

روستاهای تنگ لیراب دیشموک، مازه کره چرام، تیمج و شاه نشین بهمئی و نده لوداب از مهمترین این روستاها بوده اند.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۵ هزار مشترک بوده که حدود ۲۱۰ هزار از این تعداد مشترکین برق روستایی هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.