راه‌آهن مراغه به اداره کل ارتقا می‌یابد

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: ارتقای راه‌آهن مراغه به اداره کل مورد تایید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله ایجاد چارت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ارصلانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:  قدمت و امکانات راه آهن مراغه بسیار بالاست و راه آهن مراغه پتانسیل تبدیل شدن به اداره کل را دارد.

ارصلانی به طرح‌های عمرانی در حال اجرا در مراغه اشاره کرد و گفت: در خصوص پل زیرگذر خداجو و فلزکاران نیز پیمانکاران از سوی شهرداری و راه و شهرسازی معرفی شود تا اداره کل راه آهن آذربایجان سهم ۵۰ درصدی خود را برای ادامه این طرح پرداخت کند.

او گفت: همچنین برای پل پهرآباد مراغه باکس سه در سه از سوی اداره کل تامین و با تملک اراضی محوطه پل و هماهنگی با دستگاه‌های متولی مشکلات مربوط به پل رآه آهن این منطقه رفع می‌شود.

او افزود: بزودی کارشناسان ایمنی و دفتر فنی برای ایمن سازی پل راه آهن میدان بسیج وارد عمل شده و مجوز ایمن سازی به شهرداری مراغه داده می‌شود.

 موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این دیدار تسریع در روند اجرای عملیات پروژه‌های پهرآباد، فلزکاران و زیرگذر خداجو را خواستار شد.

 موسوی حسینی گفت: اعتبار لازم برای شروع عملیات پل کهجوق تامین شده و نیازمند صدور مجوز‌های لازم برای شروع عملیات اجرایی پل کهجوق و پل قطار هستیم.

او افزود: شهرداری مراغه آماده همراهی با اداره کل در خصوص محوطه سازی راه آهن شهرستان است و اداره کل راه آهن آذربایجان در این خصوص ورود کند.

او گفت: خوشبختانه راه‌آهن مراغه در فهرست آثار میراث صنعتی کشور ثبت شده و از این رو نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های متولی است.

فرماندار مراغه به ظرفیت و نحوه حرکت قطار مراغه - تهران اشاره کرد و گفت: یک روز در میان قطار مراغه - تهران با ۳۵۰ نفر ظرفیت در این مسیر فعال بوده و در روز‌هایی که قطاری از مقصد مراغه به سمت تهران حرکت نمی‌کند، ۱۲۰ نفر با قطار ارومیه و ۶۰ نفر با قطار تبریز، اما با قیمت بلیط مراغه می‌توانند به مقصد تهران سفر کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.