در پی تیراندازی پلیس آمریکا به یک جوان سیاهپوست دیگر در شهر لنکستر، آتش اعتراضات این بار در پنسیلوانیا شعله‌ور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، در پی تیراندازی دوباره پلیس آمریکا به یک جوان ۲۷ ساله سیاهپوست، آتش اعتراضات بار دیگر در ایالت پنسیلوانیا شعله ور شد.

بر اساس این گزارش، فعالان جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» در شهر لنکستر در ایالت پنسیلوانیا به خیابان‌ها آمدند و خواهان برقراری عدالت برای «ریکاردو مونوز» جوان ۲۷ ساله‌ای شدند که از سوی پلیس هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد.

در پی این حادثه که اوایل بامداد امروز به وقوع پیوست، مردم به سوی ایستگاه پلیس در جنوب غربی شهر لنکستر سرازیر شدند و شعار «تیراندازی نکن» را سر دادند.

پلیس آمریکا با تأیید این خبر گفته است یکی از افسران پلیس به سوی یک مرد که با خود چاقو به همراه داشت در شهر لنکستر در ایالت پنسیلوانیا شلیک کرد.

فوران آتش اعتراضات در پنسیلوانیا در پی کشته شدن یک سیاهپوست دیگر+ تصاویر

گفته شده طبق فیلمی که اداره پلیس از دوربین ضبط شده لباس افسر حاضر در صحنه منتشر کرده، این افسر در پاسخ به آشوب داخلی در ساعت ۴:۱۵ بعد از ظهر (به وقت محلی) به محل حادثه می‌رود که متوجه می‌شود این جوان ۲۷ ساله با چاقو در حال هجوم و یورش است.

یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در حساب توییتری خود با انتشار تصاویری از حضور اعتراضی در برابر دفتر پلیس نوشت: پلیس امروز به سوی یک مرد اوتیسمی در شهر لنکستر شلیک کرد و بدن او را برای ساعت‌ها به روی زمین رها کرد. ما (اکنون) در (برابر) ایستگاه پلیس (ایستاده ایم) و خواهان عدالت هستیم. پلیس در حال آن است که اوضاع را تنش زا کند.

فوران آتش اعتراضات در پنسیلوانیا در پی کشته شدن یک سیاهپوست دیگر+ تصاویر

همچنین طبق تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان اقدام به شکستن پنجره‌ها و پریدن به داخل خودرو‌های پلیس کرده اند؛ به طوری که یکی از سردسته معترضان اعلام کرد «شورش‌های جنبش جان سیاهپوستان مهم است» در این شهر آغاز شد.

گفتنی است چندی پیش نیز پلیس شهر کنوشا به سوی یک جوان سیاهپوست ۲۹ ساله به نام «جیکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود ۸ بار شلیک کرد و این موضوع خشم مردم این شهر را برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار