معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: هوشمندسازی تقاطعات یکی از راه‌ حل های اساسی برای کاهش زمان سفر خودروهای امدادی است.

مسیر تردد خودروهای امدادی در کرج سبز می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدرضا احمدی نژاد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان این که هوشمندسازی تقاطعات یکی از راه‌ حل های اساسی برای کاهش زمان سفر خودروهای امدادی است، گفت: معضل ترافیک همواره به عنوان یکی از چالش‌های مهم پیش روی خودروهای امدادی در کلانشهرها است و به طور قطع هرچه زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه کوتاه‌تر شود خسارت ناشی از آن نیز کمتر خواهد بود.

احمدی نژاد افزود: طرح هوشمندسازی تقاطعات با هدف کنترل ترافیک شهری به وسیله اندازه گیری شرایط فعلی ترافیک، تنظیم طول چرخه و فاصله زمانی از یک تقاطع با تقاطع بعدی در سه تقاطعِ هفت تیر، مصباح و امام حسین(ع) در حال اجرا است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج  گفت:  اولویت دهی به تردد خودروهای امدادی از تقاطعات هوشمند به منظور استفاده بهینه از زمان طلایی، عدم اتلاف وقت و حضور به موقع خودروهای امدادی به محل مورد نظر توسط کارشناسان این معاونت درحال برنامه ریزی است، گفت: این طرح به صورت پایلوت در تقاطع هوشمند مصباح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.