با تامین اعتبار؛

عملیات اجرایی دو بانده کردن محور تربت حیدریه به رشتخوار آغاز خواهد شد

محور تربت حیدریه به رشتخوار از محور‌هایی است که خودرو‌های سنگین در آن تردد بسیار دارد و حوادث رانندگی در این محور باعث شده است که دو بانده کردن آن بسیار ضروری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد سلیمانی پیمانکار طرح دوبانده کردن محور تربت حیدریه رشتخوار گفت:عملیات اجرایی طرح دوبانده شدن محور تربت حیدریه تا سه راهی جنگل به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی به صورت تفاهم نامه‌ای مشترک به امضا رسید، اما به دلیل مشکلاتی که در تفاهم نامه وجود داشت این طرح آغاز نشد.

او افزود:اکنون بعد از گذشت یکسال از کلنگ زنی این پروژه، مشکلات این طرح برطرف شده و عملیات اجرایی قطعه اول طرح دوبانده کردن محور تربت حیدریه به رشتخوار با آزاد شدن منابع مالی آن طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.


اختلافات ایمیدرو و شرکت حمل و نقل وزارت راه مانعی بر سر راه طرح

پیمانکار طرح ادامه داد: طبق توافق انجام شده قرار بر این بود که ۵۰ درصد منابع مالی طرح از سوی شرکت ایمیدرو و ۵۰ درصد دیگر را شرکت توسعه زیر بنایی حمل و نقل وزارت راه به صورت مشارکتی تامین کنند، اما این توافق نامه یکسال اجرایی نشد.

سلیمانی بیان کرد:بعد از کلنگ زنی طرح در شهریورماه پارسال، این طرح به دلایل مختلفی از جمله مشکلاتی در تفاهم نامه و تامین نشدن اعتبار از سوی شرکت ایمیدرو و اختلاف با وزارت راه اجرا شد و در ادامه بعد از چند ماه سرگردانی امکانات و تجهیزات و افراد شاغل در شرکت، ناچار شدیم خاتمه پیمان را اعلام کنیم.

او تصریح کرد:در نهایت برای آخرین بار به دفتر دکتر زنگنه نماینده جدید مردم تربت حیدریه در مجلس نامه‌ای مبنی بر ختم پیمان ارسال کردیم که نماینده منتخب مردم یک هفته فرصت خواست و خوشبخاته در این هفته مشکل برطرف شد.


در موعد مقرر طرح را تحویل می‌دهیم

پیمانکار پروژه طرح دو بانده کردن محور تربت حیدریه به رشتخوار در خصوص جزئیات این طرح تاکید کرد: در حال حاضر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معادل ۵۰ درصد قسط اول آزاد شده است و با این اعتبار قطعه نخست محور تربت حیدریه به رشتخوار که از پل کمربندی تربت حیدریه آغاز و تا دو کیلومتر بعد از سه راهی جنگل ادامه دارد ساخته خواهد شد.

سلیمانی اظهار کرد:قرارد داد این پروژه ۴۰ ماهه است و هرچند یکسال از این قرارداد گذشته، اما ما می‌توانیم با تامین مالی طرح حتی یک سال زودتر از موعد قرارداد آن را تحویل دهیم.
 
انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار