جانشین فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۳۲۲ راس دام قاچاق به همراه تعداد زیادی پوشاک و سیگار قاچاق در نوار مرزی شهرستان‌های پاوه و ثلاث‌باباجانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیرهوشنگ نظری جانشین فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت : دیشب مرزبانان پاوه حین حراست از مرز‌های منطقه، به تعدادی قاچاقچی برخورد کردند که قصد انتقال تعداد زیادی احشام به خارج از مرز‌ها را داشتند، اما با دیدن نیرو‌های مرزبانی و رها کردن دام‌ها و بار‌های خود متواری شدند.

او گفت : مرزبانان پاوه در این ماموریت ۱۷۳ راس دام به همراه ۱۷۰ دست انواع پوشاک و ۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

 نظری افزود: ماموران هنگ مرزی ثلاث باباجانی نیز در ماموریتی دیگر موفق به کشف ۱۵۰ راس دام قاچاق در نقطه صفر مرزی شدند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده در شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی را ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

او با اشاره به شناسایی قاچاقچیان متواری از تلاش برای دستگیری آن‌ها خبر داد و گفت: بدون شک نیرو‌های مرزبانی با همه توان در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق مبارزه و اجازه فعالیت به قاچاقچیان نمی‌دهند .

سرقت‌های خشن در کرمانشاه چگونه است؟

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: سرقت‌های خشن در کرمانشاه حداقلی است.

جمال سلمانی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده امسال وقوع سرقت‌های خشن نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۸ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه پلیس به دنبال ایجاد فضایی امن توام با آرامش برای همه شهروندان است، گفت: تلاش می‌کنیم آمار جرائم و سرقت‌های خشن به مقدار بیشتری نسبت به پارسال کاهش یابد.

سلمانی با بیان اینکه عمده سرقت‌های رخ داده شهر کرمانشاه بیشتر در حوزه سرقت‌های خرد قرار دارد، ادامه داد: امسال در سرقت‌های خرد شاهد مقداری افزایش نسبت به پارسال بوده ایم که تلاش می‌کنیم آن را مهار کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بر نقش مردم در کاهش سرقت‌های خرد تاکید کرد و گفت: بخشی از سرقت‌ها متوجه قطعات و محتویات خودرو است که می‌توان با نصب ابزار‌هایی مانند دزدگیر و قرار ندادن وسایل قیمتی و زینتی که جلب توجه می‌کنند، از وقوع بسیاری سرقت‌ها جلوگیری کرد.

او مبارزه و پیشگیری از وقوع سرقت در کنار کشف سریع سرقت‌های رخ داده را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه برشمرد و افزود: مردم مطمئن باشند همکاران ما با جدیت به مقابله با سارقان پرداخته اند و روزانه تعداد زیادی از آن‌ها دستگیر می‌شوند .

دستبند پلیس کرمانشاه بر دستان سارق سیم برق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارقی خبر داد که که مرتکب ۱۳ فقره سرقت سیم برق شده بود.

حسین براری افزود: پس از وقوع چند فقره سرقت سیم برق در شهر کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۷ بعثت با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

براری با اشاره به اعتراف متهم به ارتکاب ۱۳ فقره سرقت سیم برق در شهر کرمانشاه، از معرفی وی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

کشف ۲۵ فقره سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی کرمانشاه از کشف ۲۵ فقره سرقت طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: عمده آن‌ها در حوزه خودرو و قطعات آن، اماکن خصوصی و کابل برق بوده است.

او از دستگیری ۸ نفر سارق و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.