به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از اواخر خرداد نمودار ابتلا و بستری روزانه در قم مجددا صعودی شده و همچنان در حال امتداد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تازه‌ترین گزارش‌ها از بیماری کرونا در استان قم، گفت: از ابتدای فروردین تا اواسط خرداد ۹۹ شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم، ولی متاسفانه از اواخر خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان قم مجددا صعودی شد و همچنان در حال امتداد است.

او ادامه داد: استان قم برای چندین هفته متوالی در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد و بروز موارد بستری در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌رود که عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زمینه را جهت خیز مجدد بیماری در  استان قم فراهم کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک در بین مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۱ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۸۷ درصد است؛همچنین میزان استفاده از ماسک در بین کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده میان متصدیان واحد‌های صنفی ۷۵ درصد و واحد‌های صنعتی ۹۲ درصد گزارش شده است.

لاری ادامه داد:بالاترین میزان رعایت نکات بهداشتی در هفته سوم شهریورماه در استان قم در بانک‌ها و کمترین میزان رعایت در اماکن ورزشی و واحد‌های بستنی فروشی گزارش شده است.

او تاکید کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک از سوی مردم استان و حمایت و مدیریت ستاد استانی کرونا شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج استان از وضعیت قرمز باشیم؛ فراموش نکنید بروز هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین زمینه لازم برای خیز مجدد بیماری را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار