به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته اخباری در سراسر فضای مجازی منتشر شد که نشان میداد شرکت اینستاگرام قصد دارد از کاربران برای افزودن لینک به کپشن پستهای خود و دیگر قسمتهای برنامه هزینه دریافت کند.
بر اساس این اخبار، پلتفرم مذکور قرار بود از کاربران پس از هر بار افزودن لینک مبلغ ۲ دلار دریافت کند تا به این صورت برای خود درآمدزایی کرده باشد. اکنون به نظر میآید با وجود انتشار مدارک ثبت اختراع و در نظر گرفتن چنین قابلیتی، شرکت اینستاگرام قصد ندارد چنین ویژگی عجیبی را در برنامه خود قرار دهد.
این شرکت به تازگی اظهار داشته که هیچ برنامهای برای دریافت هزینه به دلیل افزودن لینک ندارد. طبق اطلاعات جدید، مدارک ثبت اختراع قابلیت مورد نظر ابتدا مدتها پیش در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت فیسبوک ارائه شدهاند.
بیشتر بخوانید
این مدارک نشاندهنده نوعی اعلان درون برنامهای هستند که به زمان افزودن لینک کاربران را از نیاز به پرداخت مبلغ ۲ دلار مطلع میسازد. نحوه فعالیت این قابلیت نیز به گونهای است که اگر سیستم هوش مصنوعی برنامه متوجه شود نوشتههای کاربر میتوانند شامل آدرس مجازی باشند، به آنها اطلاع میدهد که در صورت تمایل به فعالسازی لینک باید مبلغ ۲ دلار را به این شرکت پرداخت کنند.
کاربران طی انتشار این خبر واکنشهای بسیاری را از خود نشان دادند و به نظر میرسید که هیچ یک از افراد از احتمال اضافه شدن چنین قابلیتی رضایت نداشتند. خوشبختانه اکنون شرکت اینستاگرام به صورت رسمی اعلام کرده که قصد ندارد چنین قابلیتی را به برنامه خود بیاورد و کاربران را تحت فشار قرار دهد.
گفتنی است؛ کاربران بسیاری از قابلیت افزودن لینک به پستها استفاده میکنند، اما از آنجایی که این امر از ضرورت بسیاری برخوردار نیست ویژگی دریافت هزینه برای فعالسازی آنها میتوانست تنها باعث ناراحتی کاربران و کاهش استفاده از قابلیت افزودن لینک شود؛ به همین منظور شرکت اینستاگرام به سرعت خبر منتشر شده را تکذیب کرد تا کاربران دچار نگرانی نشوند.
انتهای پیام/