مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس خراسان شمالی خبرداد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : با توجه به اینکه ۲۱ در صد کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه، دچار اضافه وزن و چاقی هستند، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) همزمان با هفته تربیت بدنی در ۲۶ مهر ماه در تمامی مدارس استان اجرا خواهد شد.

او  افزود: دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت مدرسه به عنوان مشاورین تخصصصی تعیین می‌شوند و در مدارس ابتدائی، آموزگار هر کلاس و در مدارس متوسطه یکی از دبیران هر کلاس به انتخاب مدیر مدرسه مسئول سنجش توده بدنی تعیین خواهد شد.

سعیدی گفت : با توجه به شرایط خاص سال تحصیلی پیش رو؛ اجرای این پروژه به ویژه در شرایط قرمز مستلزم همکاری والدین و خانواده‌ها است.


بیشتر بخوانید 


او  ادامه داد در حال حاضر دستورالعمل اجرای برنامه‌های پروژه به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال گردید و این پروژه در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ مهمترین برنامه تحولی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت می‌باشد که بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادی از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت، تهیه و تنظیم گردیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: سنجش اولیه و ثبت در سامانه سناد حداکثر تا پایان آبان ماه و سنجش ثانویه و ثبت در سامانه سناد را حداکثر تا پایان اسفند ماه، جزو چشم انداز‌های پروژه کوچ عنوان نمود و مواردی همچون؛ اندازه گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره و توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت را از مفاد اجرایی پروژه برشمرد.

گفتنی است مراسم اختتامیه پروژ کوچ در هفته سلامت (فروردین ۱۴۰۰) اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.