مراجعه دیرهنگام برای درمان زردی سبب بستری نوزادان با علائم خیلی شدید و عارضه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر یدالله زاهدپاشا عضو هیات مدیره انجمن نوزادان کشور و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه قرنطینه در بحث کرونا نباید عامل مراجعه دیرهنگام برای درمان زردی نوزادان باشد، گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد بستری نوزادان با علائم زردی خیلی شدید و عارضه هستیم.

او افزود: به طور طبیعی۶۰ درصد نوزادان رسیده و ۱۰۰ درصد نوزادان نارس در یک ماهه اول تولد دچار زردی می‌شوند و نوزاد در این دوره حتما باید توسط پزشک معالج یا سیستم بهداشتی معاینه شود.

بیشتر بخوانید:

دکتر یدالله زاهدپاشا از خانواده‌ها خواست برای بررسی زردی نوزادان خود در روز سوم تولد حتما به پزشک مراجعه و از درمان خانگی خودداری کنند.

عضو هیات مدیره انجمن نوزادان کشور با بیان اینکه هیچ داروی سرپایی برای درمان زردی نوزادان وجود ندارد ،گفت: متأسفانه برخی پزشکان داروی فنوباربیتال را برای درمان زردی تجویز می‌کنند که این دارو ضد تشنج است و باعث خواب‌آلودگی در نوزادان می‌شود.

او افزود: نوزاد خواب‌آلوده میل به خوردن شیر ندارد و این امر سبب تشدید زردی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل به پزشکان توصیه کرد برای درمان نوزادان از قرص فنوباربیتال استفاده نکنید و والدین نیز قرص زردی به کودکان ندهند حتی اگر پزشک آن را تجویز کرده باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار