معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز، از راه اندازی پویش " هرخانه یک کتابخانه " در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدجواد برزگر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، گفت: با تصویب اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، پویش «هر خانه، یک کتابخانه» با هدف معرفی کتابخانه‌های شخصی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب در این شهرستان اجرا می‌شود.

او افزود: شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را بیش از سایر حوزه‌ها در معرض آسیب قرار داده و با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

محمد جواد برزگر بیان کرد: پیش از شیوع کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه‌های فرهنگی کم‌رنگ‌تر دیده می‌شد، اما با شیوع این ویروس ناگهان تحولات خاصی در فضای مجازی صورت گرفت و در بسیاری موارد نیز به علت عدم آماده‌سازی زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی لازم با چالش‌هایی مواجه شدیم.

برزگر تصریح کرد: در این ایام فرصتی فراهم شده که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی صورت پذیرد به همین دلیل دستگاه‌های مختلف باید به بررسی مزایا و معایب استفاده از فضای مجازی بپردازند و با آسیب‌شناسی درست و منطقی بتوانند استفاد بهینه را از این ظرفیت داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: کتابخانه‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های فرهنگی در راستای ایجاد انگیزه برای ورود مطلوب اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان به این فضا‌ها با تهیه و انتشار مطالب علمی، آموزشی و فرهنگی متناسب با ارزش‌های اخلاقی و دینی قدم بردارند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز بیان کرد: پیگیری در خصوص پرداخت نیم‌درصد در آمد شهرداری به کتابخانه‌ها در شش‌ماهه دوم سال جاری، اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس، برگزاری پویش "هر خانه، یک کتابخانه" با هدف معرفی کتابخانه‌های شخصی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

قریشی ادامه داد: همچنین در این جلسه معرفی کتاب توسط دانش‌آموزان کتابخوان در جلسات انجمن، تبلیغات و اجرای برنامه‌های مشترک کتابخوانی متناسب با ارزش‌های اخلاقی و دینی توسط ارگان‌های فرهنگی با هدف معرفی نویسندگان و کتابخوانان برتر شهرستان تصویب شد.

سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز برگزار شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.