یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرد که از زمان حمله آمریکا به افغانستان تا نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۱۵۷ هزار نفر بر اثر جنگ در این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز تحقیقاتی «انیستیتو واتسن» اعلام کرد که از زمان یورش ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا به افغانستان تا نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون بیش از ۱۵۷ هزار نفر بر اثر جنگ در افغانستان کشته شدند.

گزارش می‌افزاید که در این مدت، ۴۳ هزار غیرنظامی، ۶۴ هزار نظامی و ۴۲ هزار نفر از مخالفان مسلح دولت افغانستان کشته شدند.

دولت افغانستان و طالبان هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند، اما پیش از این سازمان ملل تنها شمار تلفات غیرنظامیان افغانستانی در ۱۰ سال گذشته را بیش از ۱۰۰ هزار کشته و زخمی اعلام کرده بود.

«اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان نیز دلو/ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ اعلام کرد که از زمان آغاز به کار حکومت وحدت ملی در تاریخ ۲۲ جدی/ دی ۱۳۹۳ تا آن زمان تنها ۴۵ هزار نیروی امنیتی افغانستان بر اثر درگیری‌ها کشته شدند.

این گزارش در حالی منتشر شده که مذاکرات دولت افغانستان و طالبان برای پایان جنگ آغاز شده است، اما درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که سازمان ملل در اسد/ مرداد ماه گزارش داد که تلفات غیرنظامیان افغانستان در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین سطح در ۸ سال گذشته رسیده و یکی از دلایل عمده آن را عقب‌نشینی آمریکا از میدان‌های جنگ و خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار