مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از ثبت درخواست بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر حمزه حیدریان در جلسه  کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰۹ درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد استان به ثبت رسیده است، گفت: رقم سرمایه‌گذاری این درخواست‌ها نزدیک به ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی آن‌ها ۱۹ هزار و ۳۵ نفر است.

او بیشترین درخواست سرمایه‌گذاری ثبت شده را به ترتیب مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت با ۴۹ درصد سهم و حوزه کشاورزی با ۳۹ درصد سهم دانست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه بیان کرد: ۸۸ درصد از درخواست‌های سرمایه‌گذاری ثبت شده در مرحله پاسخ به استعلامات است و ۷۱ درصد آن مورد پذیرش قرار گرفته است.

او از برنامه‌هایی که برای توسعه فعالیت سامانه پنجره واحد استان در دست اقدام است نیز یاد کرد و گفت: اخذ مجوز از دستگاه‌هایی مانند مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، ثبت اسناد، شبکه بهداشت نیز به این سامانه الحاق شده است.

به گفته این مسئول، قرار است فعالیت سامانه پنجره واحد به سطح شهرستان‌های استان نیز تسری یابد و فعالیت کنترل پروژه‌ها نیز به آن اضافه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از پیگیری برای تحقق سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان هم یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این طرح‌ها پروژه تولید پنل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون یورو و اشتغالزایی ۱۲۵۰ نفر است که همه پیگیری‌های لازم استانی را برای تحقق این طرح انجام دادیم.

حیدریان همچنین از پیگیری برای اجرای طرح خردایش و فرآوری سنگ آهن با همراهی سرمایه‌گذاران چینی هم خبر داد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح ۱۰ میلیون یورو با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر است.

او یادآور شد: در حال تعیین تکلیف گلخانه حیدرآباد با سرمایه‌گذاری حدود ۵۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از اعلام آمادگی اولیه یک سرمایه‌گذاری عراقی برای ایجاد پرواربندی گاو با سرمایه‌گذاری دو میلیون دلار و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر هم خبر داد.

حیدریان درباره پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی که استارت کار آن‌ها زده شده نیز گفت: کارخانه کاشی و سرامیک چینی‌ها با سرمایه‌گذاری یکصدویازده میلیون یورو و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر اکنون نزدیک به ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگرچه روند کار در ابتدای پروژه سریع‌تر بود، اما شرایط بیماری کرونا باعث تاخیر در کار‌ها شد.

او درباره مجموعه فروآلیاژ چینی‌ها نیز عنوان کرد: این پروژه نیز با سرمایه‌گذاری یازده میلیون یورو و اشتغالزایی ۲۱۰ نفر اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از برنامه‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذار به استان کرمانشاه وجود دارد هم یاد کرد و گفت: معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری استان از مهمترین این برنامه‌ها است.

حیدریان با اشاره به پیش‌بینی برگزاری چهار همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل حوزه جهاد کشاورزی برای خرداد ماه، حوزه صمت برای شهریور، حوزه میراث فرهنگی و گردشگی برای آذرماه و شهرداری کرمانشاه برای بهمن امسال، خاطرنشان کرد: اگرچه شرایط بیماری کرونا برپایی این همایش‌ها را به تعویق انداخت، اما باید تلاش کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در موعد باقی مانده این همایش‌ها را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.