مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری لرستان گفت:کنسرسیوم شرکت پارسیلون با حضور سه بانک عامل در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمدحسین جناب  مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری لرستان  بیان کرد:کنسرسیوم و هیات مدیره شرکت پارسیلون پس از پنج سال پیگیری مستمر با همکاری بانک‌های ملی، شما و صنعت و معدن و شرکت آتیه دماوند تشکیل شد.

جناب اظهار داشت:بعد از تشکیل کنسرسیوم و هیات مدیره شرکت پارسیلون در خصوص کلیت این شرکت و نوع استفاده از آن تصمیم گیری می‌شود.

او ادامه داد: با حضور این بانک‌ها اعتبارات مورد نیاز این شرکت تامین می‌شود و پس از چند سال بلاتکلیفی فعالیت شرکت پارسیلون از سرگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری لرستان عنوان کرد:انتقال سهام بانک‌ها نیز انجام شده است.

کارخانه پارسیلون خرم آباد که در کیلومتر ۸ جاده خرم‌آباد واقع است تا قبل از واگذاری، ۲ هزار کارگر به صورت مستقیم داشت و چیزی حدود ۱۵هزار نفر به صورت غیرمستقیم برای این کارخانه کار می‌کردند.

شرکت پارسیلون خرم آباد (سهامی عام) به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید ۶ در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد که در دهه ۸۰ پس از واگذاری به بخش خصوصی دچار رکود و بحران شد.

این شرکت در سال ۱۳۶۳ به بهره برداری رسید و ظرفیت تولید سالانه آن ۱۴ هزار تن انواع نخ نایلون خام و استرچ و یکهزار تن گرانول پلی آمید ۶ اعلام شد.

محصولات پارسیلون در صنایع تکسچر ایزینگ، بافندگی کتن و راشل، گردباف، تولید نخ تور ماهیگیری، جوراب بافی، شیلنگ، لاستیک و انواع قطعات پلاستیکی مهندسی مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.