وزیر دفاع هند معتقد است به رغم برخی مذاکرات، هیچ راه حل قابل قبول متقابلی برای درگیری‌های مرزی با چین وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در مجلس نمایندگان دیروز سه شنبه اعلام کرد مسئله مرزی هند و چین همچنان حل نشده است و تاکنون هیچ راه حل قابل قبول متقابلی وجود نداشته است.

وی ضمن تکرار اینکه که هر دو طرف توافق کرده اند که صلح و آرامش را در مناطق مرزی حفظ کنند و این برای روابط دو جانبه ضروری است، گفت: هم اکنون، طرف چینی تعداد زیادی نیرو و مهمات را در مناطق مرزی داخلی خود مستقر کرده است. لاداخ شرقی و گوگرا، کنگکا لا و دریاچه پنگونگ به مناطق پرتنش در بخش‌های شمالی و جنوبی تبدیل شده است. در واکنش به اقدام چین، نیرو‌های مسلح ما نیز نیرو‌هایی را در مرز مستقر کرده اند تا از منافع امنیتی هند کاملاً محافظت شود.

وی تأکید کرد که چین هم ترازی مرسوم و سنتی این مرز را نمی‌پذیرد، در حالی که هند معتقد است که هم ترازی براساس اصول جغرافیایی، معاهدات و توافق نامه‌ها کاملاً تثبیت و قرن‌ها از آن پیروی شده است.

وزیر دفاع هند همچنین مدعی شد چین همچنان به دنبال اشغال بخش‌هایی از لاداخ است.

در همین حال، پکن از دهلی نو خواسته است تا تلاش‌های مشخصی برای بهبود وضع در منطقه انجام دهد و اطمینان حاصل کند که دو کشور از طریق کانال‌های دیپلماتیک و نظامی با یکدیگر در ارتباط هستند.

در پی اختلافات مرزی میان هند و چین و شماری رایزنی‌های دیپلماتیک، سرانجام وزرای خارجه دو کشور در خصوص کاهش تنش‌های مرزی در ۵ نقطه به توافق رسیدند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین، و «سابرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند، روز پنجشنبه دیداری دو جانبه در حاشیه نشست وزرای «سازمان همکاری شانگهای» در مسکو داشتند.

وزرای خارجه هند و چین در دیداری دو ساعته، به یک توافق در خصوص کاهش تنش‌های مرزی جاری رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار