مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: نصب و راه اندازی سامانه صندوق فروش، زمینه‌ساز جایگزینی سامانه محوری با ممیز محوری در تشخیص مالیات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی به راه اندازی سامانه صندوق فروش با هدف شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: مطابق قانون، پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، همه اشخاص مشمول ثبت نام و نصب سامانه‌های فروشگاهی مکلفند به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور مقرر کرده، نسبت به ثبت نام در سامانه مودیان اقدام کنند.

او افزود: مشمولان نصب و استفاده از سامانه‌های فروشگاهی باید با مراجعه به درگاه ثبت نام الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به ثبت شماره سریال دستگاه کارتخوان خود و ثبت شماره سریال حافظه مالیاتی دستگاه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید


مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: پس از اتمام این مراحل، سازمان امور مالیاتی کشور شناسه حافظه مالیاتی خاصی را برای مودیان ارسال می‌کند و مودیان نیز پس از دریافت این شناسه قادر خواهند بود نسبت به صدور صورتحساب اقدام کنند.

مدبرنیا بیان کرد: نکته مهمی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که صرف استفاده از کارتخوان توسط مشمولان کفایت نمی‌کند، بلکه آن‌ها باید نسبت به ثبت شماره سریال دستگاه کارتخوان و شماره سریال حافظه مالیاتی خود اقدام کرده باشند و شناسه حافظه مالیاتی مورد اشاره را نیز از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده باشند.

او تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و محدودیت مهلت زمانی و با هدف بهره مندی حداکثر مؤدیان مشمول از تسهیلات قانونی و پیشگیری از اعمال جرائم مقرر، حداکثر تا پایان شهریورماه امسال با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه یا پایانه‌های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود (کارتخوان‌های بانکی) اقدام کنند.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.