اذعان تلویحی مقام آمریکایی به تعارضات خود با فرانسه بر سر ایران و حزب‌الله

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد فرانسه مواضع خصمانه این کشور در قبال ایران و حزب‌الله را درک کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به اختلاف نظرات واشنگتن و پاریس در قبال ایران و لبنان تلویحا اذعان کرد.

مورگان اورتگاس در مصاحبه با شبکه الحره اعلام کرد: فرانسه متحد آمریکاست و با ما در عراق و افغانستان حضور داشت و متحد ما باقی خواهد ماند. با این حال ما تعارضاتی در سیاست خارجی خود بویژه در قبال ایران و لبنان داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حاشیه مراسم امضا رسمی توافق ننگین سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، که شب گذشته در کاخ سفید برگزار شد، در خصوص یادداشت مایک پمپئو در روزنامه لوفیگارو در خصوص موضع آمریکا در قبال ایران و حزب الله گفت حائز اهمیت است که مردم فرانسه موضع آمریکا در برابر ایران و لبنان را درک کنند.

اورتگاس مدعی شد فرانسه باید درک کند که حزب الله یک سازمان تروریستی است و هیچگاه نمی‌تواند اصلاحاتی را که مردم لبنان بیش از یک سال در اعتراضات خود خواستار بوده، را تحقق بخشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با مطرح کردن مدعای تاثیرگذاری توافق ابراهیم بر ایران، دلیل دولت واشنگتن برای میانجی گری این توافق را اصل رد میلیارد‌ها دلار به ایران برای صلح در خاورمیانه عنوان کرد. اورتگاس در بزرگ نمایی جنایت دولت آمریکا علیه ملت فلسطین مدعی شد دولت فعلی آمریکا توانست طی ۲۹ روز توافق طی میان اسرائیل و دو کشور عربی ایجاد کند، این در حالی است که ۲۶ سال بدون توافق میان آن‌ها سپری شد.

پس از حضور نمایندگان رژیم‌های دست‌نشانده بحرین و امارات و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا و کاخ سفید برای امضای توافق آشکارسازی روابط و خیانت به ملت و آرمان فلسطین، مراسم امضای توافق به‌اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی با کشور‌های امارات و بحرین، با حضور چند صد مهمان خارجی و آمریکایی برگزار شد.

امارات اولین کشور عربی بود که روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و به دنبال آن بحرین در کمتر از یک ماه به این کشور پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار