باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اندر حکایات یک‌دندگی جبهه پایداری؛ از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ با چه کسی؟

جریان اصولگرایی از جناح‌هایی است که شخصیت‌های مطرح بسیاری در درون خود دارد.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه چند ماهی بیشتر تا آغاز رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی نمانده بیشتر جریان‌ها و جناح‌های سیاسی در تلاش هستند تا به نحوی نامزد مورد نظر خود را راهی پاستور کنند.

جریان اصولگرایی هم یکی از جناح‌هایی است که هم شخصیت‌های مطرح بسیاری درون خود دارد و هم جبهه‌های بسیاری در آن فعالیت می‌کنند و هر یک بر طبل حمایت از یکی از کاندیداها می‌کوبند.

داستان پایداریِ همیشگی پایداری بر سر ملاک‌هایش 

جبههٔ پایداری انقلاب اسلامی معروف به جبههٔ پایداری، وابسته به جناح اصولگرایی است که پس از وقایع انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و خانه‌نشینی یازده روزه محمود احمدی‌نژاد و مطرح شدن جریان انحرافی در مردادماه سال ۱۳۹۰ با برگزاری همایشی در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رسماً اعلام موجودیت کرد.

اصولگرایان سنتی یا پایداری ؛ درنهایت چه کسی کوتاه خواهد آمد؟

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که اصولگرایان در حال چانه زنی بر سر انتخاب یک فرد بین محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل و علی‌اکبر ولایتی بودند، جبهه پایداری  کاندیدای خود را سعید جلیلی معرفی کرد و تا لحظه آخر هم دست از حمایت خود بر نداشت؛ هر چند در آن مقطع عمده انتقادات متوجه ولایتی شد که چرا زمین را به نفع قالیباف ترک نکرد، اما پایداری‌ها هم از ترکش‌ این انتقادات بی‌نصیب نماندند و حمایت از جلیلی یکی از دلایل شکست اصلی‌ترین گزینه جناح راست یعنی محمدباقر قالیباف معرفی شد. 

اندر حکایات یک‌دندگی جبهه پایداری؛ از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ با چه کسی؟

و ماجرایی که تَکرار شد

چهار سال بعد هم وقتی نوبت به دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری رسید پایداری‌ها در گردهمایی ۳۰۰۰ نفره اصولگرایان شرکت نکردند و در حال راه اندازی ساز و کاری جدا برای خود بودند. برخی معتقد بودند که در این انتخابات هم از سعید جلیلی حمایت خواهند کرد، اما جلیلی ترجیح داد وارد این کارزار نشود و آنها هم به سراغ گزینه دیگرشان یعنی پرویز فتاح رفتند، اما فتاح نیز انتخابات ۹۶ را میدانی مناسب برای رهسپاری به سوی پاستور ندید و قدم به میدان رقابت نگذاشت؛ همین مسئله باعث شد تا همه اصولگرایان گِرد سید ابراهیم رئیسی جمع شوند. حالا این سوال که مطرح است که در انتخابات آتی ریاست جمهوری جبهه پایداری چه کسی را به عنوان کاندیدای خود در نظر خواهد گرفت؟ 

اندر حکایات یک‌دندگی جبهه پایداری؛ از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ با چه کسی؟

گزینه‌ای به نام جلیلی و دیدار با آیت الله مصباح

 چندی پیش در محافل خبری این صحبت دهان به دهان چرخید که اعضای جبهه پایداری با آیت الله مصباح یزدی دیدار داشته‌اند و حمایت احتمالی خود را از سعید جلیلی با او درمیان گذاشته‌اند؛ صحبتی که البته مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آن این گونه واکنش نشان داد: جبهه پایداری هر زمان که نشست و یا جلسه‌ای با آیت الله مصباح داشته باشد، از طریق سخنگو آن را به طور رسمی اعلام خواهد کرد؛ بنابراین نمی‌توان به این اخبار استناد کرد.

اصولگرایان سنتی یا پایداری ؛ درنهایت چه کسی کوتاه خواهد آمد؟

وی در ادامه گفته است که جبهه پایداری فعلا وارد موضوع تعیین مصداق‌ها برای ریاست جمهوری نشده و صرفا بر روی شاخص‌های لازم تمرکز کرده؛ تلاش ما بر این است که در سال ۱۴۰۰ حاکمیت قوه مجریه در دست گفتمان انقلابی باشد؛ زیرا تنها راه نجات کشور از بحران‌های فعلی را پایبندی به اصول انقلاب و تبعیت از رهبری می‌دانیم و معتقدیم که غیر از این، تمام راه‌ها به بن بست خواهد رسید؛ تا الان هم تلاش‌های ما در این زمینه نتیجه بخش بوده و امیدواریم که در این انتخابات ریاست جمهوری آینده هم در نهایت به قواعد درستی  دست پیدا کرده و به انتخاب فرد اصلح نزدیک شویم.

متقی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا در این انتخابات هم شاهد وحدت اصولگرایی و جبهه پایداری خواهیم بود؟ گفت: وحدت اگر مبنای دینی و ارزشی داشته باشد حتما ارتقاء دهنده است، اما مبانی آن بسیار مهم بوده و باید حداکثر تلاش خود را انجام دهیم تا این وحدت آسیب زا نباشد.

اندر حکایات یک‌دندگی جبهه پایداری؛ از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ با چه کسی؟

آیا جریان پایداری وحدت شکن خواهد شد؟

این صحبت‌های متقی‌فر اگرچه دیدار اعضای این جبهه با آیت الله مصباح رو کلا تکذیب کرد، اما در ادامه صحبت‌هایش درباره وحدت شاید این سوال را باقی گذارد که آیا ممکن است جبهه پایداری با اصولگرایان به وحدت در انتخاب کاندیدا دست نیافته و مانند سال‌های قبل هر یک کاندیدای جداگانه‌ای را معرفی کنند؟

فاطمه آلیا عضو جبهه پایداری در ابن باره گفت: احزاب باید معیارها، گفتمان و برنامه‌های خود را مطرح کنند و نزدیک انتخابات هم که می شود، بر اساس آن با هم ائتلاف کنند. در نهایت ممکن است جبهه پایداری با توجه به معیارهای خودش به طور مستقل لیست بدهد؛ تصمیمی که به گفته بسیاری اگر عملی شود در نهایت دودش به چشم تمام جریان اصولگرایی خواهد رفت.

اصولگرایان سنتی یا پایداری ؛ درنهایت چه کسی کوتاه خواهد آمد؟

موضوعی که جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم بر آن صحه گذاشته و گفته است: معتقدم در معادلات آینده باید به رفتار رقیب نگاه کنیم و از آن تحلیل درستی را به دست آوریم؛ از سوی دیگر رفتار اصولگرایان با خودشان هم باید هماهنگ باشد. آنچه که مشکل ماست، عدم وحدت اصولگرایان است و در انتخابات گذشته، وحدتی بین جریان های مختلف اصولگرایی نبود؛ جبهه پایداری به یک سمت می رفت، حزب مؤتلفه یا جبهه متحد اصولگرایان هر کدام به یک سمتی می رفتند و اگر اختلافات به همین شکل ادامه داشته باشد، کار سخت خواهد شد.

عدم وحدتی که کوچکی نژاد در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد و گفت شاید ما را به یاد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بیاندازد؛ انتخاباتی که در نهایت منجر به پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی از جریان اصلاحات شد و اردوگاه اصولگرایی را ناکام گذاشت؛ شکستی که بسیاری آن را مرهون عدم وحدت در درون خود این جریان دانسته و می‌دانند.

اصولگرایان سنتی یا پایداری ؛ درنهایت چه کسی کوتاه خواهد آمد؟

تفرقه و لغزش اصولگرایان؛ شانس بزرگ اصلاح‌طلبان

محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس دهم درباره نتایج عدم وحدت جریان اصولگرا در انتخابات قبل بیان کرده است که بخش دیگری از آرای روحانی در سال‌های گذشته در اثر تفرقه اصولگرایان و عدم رسیدن به وحدت رخ داد و طبیعی بود که تفرقه بین اصولگرایان باعث شد هیچ کدام از کاندیدا‌های اصولگرا توان مقابله با روحانی را نداشته باشند؛ به همین خاطرمی توان گفت آقای روحانی رای آوردن خود را مدیون عدم وحدت بین اصولگرایان است. در اردوگاه بخشی از اصولگرایان معتقد بودند که گفتمان انقلاب تنها متعلق آنهاست و بقیه اصولگرا‌ها را قبول نداشتند. در این میان نیز برخی از اصولگرایان از هفته‌های قبل از انتخابات فکر می‌کردند که انتخابات به نفع آن‌ها تمام خواهد شد و به صورت مستقل حاضر شدند.

اندر حکایات یک‌دندگی جبهه پایداری؛ از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ با چه کسی؟

وی افزود: یکی از کاندیدا‌های اصولگرا که بیشترین رای را آورد کسی بود که سرمایه اش به خاطر کارآمدی اش بود، اما هیچ پشتیبانی سیاسی از وی توسط اصولگرا‌ها انجام نشد و همه جریانات حاضر در انتخابات رسالت خود می‌دیدند که وی را تخریب کنند.

در پایان باید گفت که جریان اصولگرایی با وجود شخصیت‌ها و جناح‌های بسیاری که در درون خود دارد، اگر پیروزی را حق خود دانسته و آن را به صلاح کشور می‌داند، شاید باید از بسیاری از معیارهای خود که آنها را منجر به شکست وحدت می‌داند کوتاه آمده و همانند انتخابات مجلس یازدهم در نهایت با اصولگرایان بر سر یک سفره بنشیند؛ در غیر این صورت، انتخابات آینده هم قطعا نتیجه‌ای جز شکست برای آنها در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
دکتر محمود احمدی نژاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
اون از اموال پناهیان
اون هم ماشین و حقوق نماینده های انقلابی اصولگرا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
بهترین و عالیترین و بهترین گزینه ها و بهترین کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فقط فقط ۲نفر هستند سید حسن خمینی و محسن هاشمی پسر رفسنجانی هستن .به هردوشون رای میدهم اگه بیاد برای کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کنه و تایید بشه فقط فقط به این ۲نفر سید حسن خمینی و محسن هاشمی رای میدهم ..... به غیر این ۲نفر به هیچ کس و احدی رای نمیدهم ..... بهترین و عالیترین و خوبترین رئیس جمهور ۱۴۰۰ فقط سید حسن خمینی هست . و بهترین و عالیترین و خوبترین رئیس جمهور ۱۴۰۰ فقط محسن هاشمی پسر رفسنجانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
صوب بهخیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خوبی حمیدجان چخبرا؟ خندیدیم کلی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
بهترین و عالیترین ۲تا کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فقط ۲نفر هستن برای کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اون هم سیدحسن خمینی و محسن هاشمی پسر رفسنجانی هست . من هم به سید حسن خمینی رای میدم اگه بیاد برای کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ثبت نام کنه و تایید بشه و هم رای میدم به محسن هاشمی پسر رفسنجانی اگه بیاد برای کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کنه و تایید بشه . به غیر این ۲ نفر سیدحسن خمینی و محسن هاشمی به هیچ کس و احدی رای نمیدم................ فقط فقط از این ۲نفر سید حسن خمینی و محسن هاشمی یکی شون بیاد کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ثبت نام کنه و تایید بشه رای میدم . به غیر این ۲نفر به هیچکس و احدی رای نمیدن ........ واسلام
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۱۳:۳۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
صوب بهخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چرا اینقدر حرفتو تکرار میکنی
یه بار گفتی فهمیدیم دیگه
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
شما حق ندارین نظر خودتون رو غالب کنید، کاری که انجام شده جرم یا غیر شرع و فساد نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
ادم نباید بر باطل اجماع کنه، هر کس آدم حسابی بود بهش رای بدید حالا چه رای بیاره چه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
تو فقط ادم حسابی بودن رو شرط رای دادن میدونی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۳:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
اقای فتاح خوب ولی سابقه حل مشکلات مردم را ندارد.
اقای قالیباف تو این چند وقته رئیس مجلس شده چه مشکلی را حل کرده.
اقای جلیلی ادم خوب و انقلابی و ای کاش بتواند مشکلات مردم را حل کند.
اقای ضرقامی تو این مدت کجا بوده و چه مشکلی از مردم را حل کرده.
مشکل مردم را حل کنید با شعار دادن و فیلم بازی کردن نمی شود.کاری بکنند که جلوی شهدا شرمنده نشونند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
احمدی‌‌نژاد‌‌فقط‌به‌درد‌مردم‌‌ضعیف‌می‌خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اگر بنا باشه رأی بدم به حاجی بابایی رأی میدم چون نه نظامیه و نه روحانی فقط یک انقلابی آن هم ولایت مدار و مدافع قشر کارگر و مستعضف بنابراین اگر بخواهیم رأی بدهیم به یک سیاستمدار و یا اقتصاد دان رأی بدهیم که از سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد چیزی بلد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ما فقط به سپاهی جماعت رأی ميديم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم احمدی نژاد عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رئیس جمهور آینده باید کسی باشه که هم برای مردم کار کنه هم با فساد مبارزه کنه، احمدی نژاد این خصوصیات رو داره
Germany
ناشناس
۲۱:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اگر شخص1.نخبه علمی و 2.(جدید و جوان) و دانشمند و( نبوغ علمی و نبوغ سیاسی) و3(.بدور از وابستگی به شرق و غرب و احزاب داخلی نباشه) راای نمیدیم.4.پیرو رهبری 5. وطن پرست 6. عطش مث این عزیزان نداشته باشه 7. پاکدست 8. با ایمان و متعهد.
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۲۱:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
امیدوارم هر کس پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است بتواند این فشارها را روی کشور بردارد حالا از هر حزبی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا همش باید کسی که اولین چهل سال تو دم و دستگاه نظام هست باید کاندید شود ؟؟؟ی عده ای بیایند کاندید شوند که شجره نامه اش پاک وسفید هست وکار بلد اقتصادی باشه وچهره تکراری هم نداشت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مردم از این حرفها متنفرشدن تنها کسی که باید بیاید تجربه داشته باشد و تنها کسی که العان در مردم حامی دارداحمدی نژاد هست
United Arab Emirates
Saeid
۲۱:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دلمون برای احمدی نژاد تنگ شده خدا کنه بیاد وضع کنونی کشور سروسامون بده قشره ضعیف خیلی فشار بهشون اومده خداوند بهشون سلامتی بده رای ما احمدی نژاد پدر مستضفین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط دکتر محمود احمدی نژاد دلسوز مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
جلیلی از بقیه شون بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چون همه کارهای کشور به دلار و سیاست های آمریکا بستگی دارد ! بنده پیشنهاد میکنم یک فرد از آمریکا از حزب جمهوری خواه یا دمکرات نامزد ریاست جمهوری ایران در 1400 بشود!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نه اصلاح طلب نه اصولگرا نه پایداری نه...فقط به شخصی رای بدید که واقعا یک انقلابی و ولایت مدار به تمام معنا باشه اگه یک انقلابی و ولایت مدار وارد میدان بشه همه مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رای خانوادگی ما احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ما نیز هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
محبوب مردم فقط دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
IRAN KNOW
۱۴:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط یک مرد باخدایی مثه شهید سلیمانی میتونه مردم رو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
موافق نیستتتتتتتتتتتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
موافق نیستتتتتتتتتتتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اینجوری جریان پایداری رو قضاوت نکنید اینها دنبال بهترین هستند نه کسایی که دست اخر مردم شرمنده شن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بهترین راه اینکه بصیرت مردم بالا بره بعد انتخابات داشته باشند وسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۳:۳۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
درود بر دكتر احمدي نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دکتر احمدی نژاد که مردمی نژاد بگیم بهتر هست قطعا اگر وارد عرصه انتخابات بشه رای خواهد آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
قالیباف مردم لطفا درک کنید چاره مشکلات بعد از توکل به خدا دکتر باقر قالیباف متخصص حل معضلات پیچیده ؛مرد عمل =قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه بنده هم همین فکر می کردم ولی در این مدت در ریاست مجلس دیدم کاری انجام نمی دهند فقط بجای سخنگو وزرات خارجه بیانه می دهد و محکوم میکند!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۲۱:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آقای قالیباف رئیس مجلس بمونه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
قالیباف مردم لطفا درک کنید چاره مشکلات بعد از توکل به خدا دکتر باقر قالیباف متخصص حل معضلات پیچیده ؛مرد عمل =قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ملت کسی میخوان قصر نداشته باشه کسی میخوان دو تابعیتی نباشه کسی میخوان بچه هاش او نور اب به ریش ما نخنده فکر میکنید این ادم کیه کسی نیست جز دکتر پاک دست خودمون احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۳:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
وقتی 80درصد جامعه دلش با احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
از کجات این آمار رو در آوردی؟ کافیه انتخابات بشه تا معلوم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کجای لاریجانی اصولگرا است؟
احمدی نژاد هم که در دوران ریاست جمهوری خودش گفت من اصولگرا نیستم
افرادی رو اصولگرا معرفی کنید که از نظر رفتار و تفکر واقعا اصولگرا باشند
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۲۱:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آقایان لاریجانی از شخصیت های پرورش یافته انقلاب هستند هرچند در سیستم حاکمیتی نقش موثری دارند اما از طرف مردم با اقبال روبرو نیستند.دلیل ان هم این است که میخواهند نقش فراجناحی بازی کنند که برای مردم قابل پذیرش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۲:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
احمدی نژاد کاندید نشه رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
برادر شهید
۱۲:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
جناب آقای سینا
باسلام
تحلیلتان صحیح نیست دکتراحمدی نژاد تنها شخصی است که از ابتدا مورد بی مهری اصولگرایان قرار گرفت
ایشان را با امثال لاریجانی مقایسه کردن اشتباه است
اتفاقا نویسنده متن خوب به یک دندگی بعضی اصولگرایان و عدم اتحاد آنها اشاره کرده پس باید حق داد به دکتر احمدی نژاد که دل خوشی از اصولگرایان نداشته باشد
بنده به عنوان شاهدو ناظر و کسی که خود در صحنه انتخابات دستی بر آتش داشته ام شاهد بوده ام که بزرگان اصولگرایان از ابتدا هم دکتر احمدی نژاد را نمی خواستند و درک خیلی از صحبتهای ایشان را نداشتند
احمدی نژاد تنها شخصی است که مردم نظر جامع روی ایشان دارند والا آش همان و کاسه همان خواهدبود که هست
بنده به ولایتمداری ایشان ذرهای شک ندارم و اتفاقا شخص ولایتمدار نباید غلو کند و مشکلات جامعه را بازگو کرده و به اطلاع ولی امر برساند و گرنه به به و چه چه کردن از هر شخصی ساخته است.
هرچند حتی نامه های دکتر احمدی نژاد با عنوان رهبری عزیز باشد لیکن مخاطبان اصلی در نامه ها مشخصند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بهترین فرد کسی هست که هم کار کند هم ولایت مدار باشد. احمدی نژاد اولی بود ولی دومی نبود. خودتو گول نزن
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۳:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
دوست عزیز کار احمدینژاد از ولایتمداری و اینا گذشته رسیده به اپوزیسیون شدن!
اصرار بر استفاده از رحیم مشایی.
این اواخر هم آب به آسیاب دشمن ریختن. نامه نگاری ها به دشمنان اسلام و انقلاب هم که گویا هست.
کار احمدی نژاد از دعای فرج خوندن توی سازمان ملل رسیده به نامه نوشتن به بن سلمان و تبریک تولد مایکل جکسون!
ضمنا اگه حرفهای رهبری خاطرتون باشه ایشون توی یکی از سخنرانیها گفتن: آخر دولت قبل(احمدی نژاد) و شروع این دولت (روحانی دور اول)فشار زیادی آوردن که ما باید مستقیما با آمریکا مذاکره کنیم...
یعنی روحانی کاری رو کرد که احمدی نژادنتونست انجام بده!
در مورد مدل تفکرات ایشون نسبت به رحیم مشایی و اومانیست گراییشون هم مطلب زیاده که با یک سرچ ساده در دسترستون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
امیدوارم خدا شفا بده من و همه مردم ایران زمینو. از قدیم به درستی گفتن وقتی عقل نباشه جان در عذابه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رئیسی که اومد و کارنامش شد روسیاهی برای جریان چپ.
دولت شما هم می گذره و اتوبوسی همون طور که اومدین می رین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
احمدنژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فتاح خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط یک سپاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فتاح نفروشتمون صلوات!
#روستای اباالفضل...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من انقلابی هستم ولی معتقدم اگر خوب بودن آبروی چندین نفر رو در یک برنامه تلوزیونی نمیبردند.این از بدیهیات اسلام هست.بعد بیان بگن سطحی نگری بود.اعتراضی هست باید به قسمت مربوطه شکایت کرد.آبروی مومن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا اینقدر جبهه پایداری را بزرگش میکنید ،این یکی ،مثل گروه های دیگر است،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بستنی عروسکی رو که یادتونه . فقط باید لبخند بزنیم تا اذیت نشیم
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۰:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط دکترجلیلی مردیانقلابی وفعال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
استاد اوردن تحریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بنده شخصا معتقدم کار از بنیان مشکل داره بعضی اوصولگرایان هنوز دارن مشکوک میزنن
الان مشکل اصلی اتحاد نیست عدم صداقت کل اصوگرایان هست که این خود خیلی بده
در همین متن فوق خبر یا تحلیل تناقض وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۰:۵۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
بنظرم مطلب یک سویه نوشته شده که خب سلیقه ی نویسنده هست و اشکالی هم نداره.
ولی اینکه سوالی ایجاد میشه که این سوال همیشه به نوعی به جامعه القا میشده که "این جبهه ی پایداری هست که دنبال وحدت نیست" دارای جواب هست، هرچند قبلا بارها توسط بزرگان این جریان جواب داده شده:
همونطور که داخل متن هم اشاره شده اصلیترین دلیل برای ایجاد این جریان این هست که موقعی همه شاهد بودیم در جریانی که داعیه ی انقلابی گری داشت(اصولگرا) یک جریان انحرافی ایجاد شد و میشه گفت عملا اصولگرایی دوتکه شد، اصولگرای واقعی و اصولگرایی که اعتقادش فقط در حرف هست و در عمل ممکنه حتی تا 180 درجه برعکس حرفش عمل کنه (احمدی نژاد و لاریجانی دو مثال شاخص برای این قضیه هستند)
بنابراین این گفتمان یا جریان با تاکید بر مواضع انقلابی شکل گرفت.
مهمترین خصیصه ی این جریان "باج ندادن" به هیچ کس هست.
و اینکه با کسی تعارف نداره.
در همین مجلس وقتی قضیه ی انتخاب رئیس مجلس پیش اومد این جریان گفت ما یک سری معیار تعیین میکنیم هرکس طبق اون معیار بود انتخابش میکنیم بعنوان رئیس (همه ی معیارها هم از لحاظ عقلی و شرعی و قانونی قابل قبول بود) جالبه آقای قالیباف اصلا حاضر به شرکت در جلسه نشد و بعد هم با داشتن رسانه اینجور القا کردن که جبهه ی پایداری دنبال وحدت نیست!! (هرچند امثال آقای آقاتهرانی جواب مبسوط و مستدل به اون قضیه دادند)
متاسفانه جریان اصولگرایی پرشده از نفوذی و افرادی که ظاهرا اصولگرا هستند و جبهه ی پایداری هم روی اصولش هست، مثلا در انتخابات مجلس میگفت ما حاضر نیستیم با کسی که در مورد فتنه ی 88 حرفی نزده و اون اتفاق رو اصلا فتنه نمیدونه ائتلاف کنیم ولی بقیه میگفتن مصلحت نیست، یعنی بقیه صرفا به اسم مصلحت حاضرن از اصولشون کوتاه بیان ولی این جریان اینطور نیست حتی اگه کاندیدشون رای نیاره هم براشون مهم نیست چون قضیه رو فقط پیروزی در انتخابات نمیدونن بلکه پافشاری بر مواضع انقلابی براشون مهمتره.
این حکایته تفاوت این جریان با بخشی از اصولگراهاست و خب طیف مخالف اصولگرایی هم از این قضیه سواستفاده میکنه و این رو به عنوان دودستگی در جامعه شایعه میکنه. و چون جبهه ی پایداری رو برای خودش خطرناکتر میدونه اون رو جداگونه میزنه، مثل همین مطلب که جبهه ی پایداری دنبال وحدت نیست!
ولی هیچوقت رک و راست نمیگه جبهه ی پایداری از چه نوع وحدتی سر باز میزنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
احسنت نظر خیلی خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
با نظرتان کاملا مخالفم . لطفا در دیدگاهتان تجدید نظر بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من با نظر شما موافقم ولی گاهی اصرار بیجا بر مواضع و عدم ائتلاف و اتحاد با همدیگر موجب خسارات جبران ناپذیری می شود
Iran (Islamic Republic of)
سالار پارسا
۱۰:۴۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
انهایی که ادعای خانه نشینی 11 روزه احمدی نزاد را هی تکرار میکنند . بخونند.
.
.
.✳️آیا واقعا دکتر احمدی نژاد یازده روز خانه نشینی داشت؟


✅۲۸ فروردین ۱۳۹۰ : دکتر احمـدی نـژاد با قبـول استعفـای وزیر اطـلاعات ، وی را به عنـوان « مشـاور رییس‌جمهـور در امـور اطـلاعاتی » منصـوب کـرد.

✅30 فروردین ۱۳۹۰ : ابقـای حجت الاسلام مصلحی با انتشـار حکم حکومتی حضرت امام خامنـه ای
✅۳۱ فروردین ۱۳۹۰ روزی که مدعیان ادعا دارن احمدی نژاد شروع به خانه نشینی کرد :

احمدی نژاد وارد سنندج شد

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
قالیباف یا جلیلی بیان شاید خوب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط فتاح بدرد این میدون میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی وطن پرست حامی قشر ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
Bi nam
۰۹:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
همه اینا اثبات شده اند که به درد نمیخورن...ی جوونی بیاد بهتره یا خانوم واقعا کجای دنیاییم ما
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۰۹:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آذری جهرمی جوونه، بنظرت خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
لابد اون خانومم مولاوردی یا ابتکاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
احمدی نژاد ثابت کرد توانمند تر از تمامی افراد مطرح این روزهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خیلیم عااالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا یکی از عوامل مشکلات امروز کشور همین وحدت شکستناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا قالیباف شانس خوبی داره توروخدا وحدت شکن نباشید اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
شانس قالیباف از همه بیشتره که پایداری نمیخوادش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
توروخدا رو یه نفر وحدت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا اینا همیشه گند زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مومن نباید وحدت شکن باشه
آخرین اخبار