رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از کوتاهی اداره صنعت ، معدن و تجارت در توزیع پارچه ارزان قیمت به کارگاه‌های تولید ماسک محلی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز گفت: اداره صنعت ، معدن و تجارت موظف است برای تولیدکنندگان ماسک در منطقه پارچه ارزان قیمت تهیه کند تا آنها بتوانند ماسک ارزان تولید کنند و به قیمت ارزان در اختیار داروخانه‌ها بگذارند.

او اضافه کرد: توزیع ماسک انحصاری نیست ولی باید با قیمت مصوب باشد، متاسفانه اداره صنعت ، معدن و تجارت به جای تلاش برای تهیه پارچه ارزان از مسئولیت خود شانه خالی کرده و تقصیر را به گردن دارو و غذا می‌اندازد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که برخی از افراد غیرمطلع بدون دانستن واقعیت‌ها این مشکل را به معاونت دارو و غذا نسبت می‎دهند، اضافه کرد: در روزهای بحران کمبود ماسک ،کارگاه‌های تولید ماسک باید مجوز خود را از غذا و دارو می‌گرفتند که بعد از رفع این بحران، صدور  مجوز یادشده از سوی ستاد کرونای کشور به وزارت صمت و تمدید آن نیز به غذا و داروی استان خوزستان نه دانشکده‌های منطقه داده شد.

سلمان زاده ادامه داد: بعد از این موضوع، اداره صنعت ، معدن و تجارت تصمیم گرفت که پارچه ارزان قیمت را تنها در اختیار کارگاه‌های صنعتی بگذارد ولی در عین حال ما این مجوز را به داروخانه داده بودیم که ماسک خود را از تمامی محل‌های تولید از جمله کارگاه‌های صنعتی، کارگاه‌های تولید دستی و مراکز توزیع و پخش خریداری کنند که استقبال مردم از تولیدات صنعتی، داروخانه‌ها را به خرید از کارگاه‌های صنعتی تشویق کرد و دانشکده علوم پزشکی آبادان هیچگونه تبعیضی در این خصوص قائل نشد.

او با بیان این مهم که شرکت های توزیع کننده ماسک در قانون جدید ابلاغ شده باید در سامانه imed ثبت‌ شده باشند، افزود: ما هیچ گونه مکاتبه‌ای دال بر خرید از یک شرکت خاص نداشته و نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.