اسلامی نسب گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان اتباع خارجی قم به دلیل نداشتن تمکن مالی به فضای مجازی دسترسی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا اسلامی نسب ،مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: طبق برآورد های صورت گرفته ۲۰ درصد دانش آموزان اتباع خارجی ساکن استان قم به دلیل نداشتن تمکن مالی به فضای مجازی دسترسی ندارند.

او افزود: با شیوع کرونا و مجازی شدن بخشی از آموزش، تحصیل غیرحضوری بسیاری از دانش‌آموزان اتباع با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

اسلامی اضافه کرد:  دسترسی نداشتن به فضای مجازی، اینترنت، نداشتن گوشی همراه هوشمند و تبلت از جمله مشکلاتی است که دانش آموزان اتباع با آن مواجه هستند.

مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: در برخی خانواده‌ها پدر، مادر و یا هر دو کارگر ساده هستند و درآمد خاصی برای تهیه این تجهیزات ندارند؛ حتی در مواردی خانواده‌ها قدرت خرید تلویزیون نیز ندارند.

اسلامی نسب تاکید کرد: بار‌ها از سازمان‌های حامی اتباع از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، شورای پناهندگان ناروی (ان آر سی) و یونیسف درخواست کرده‌ایم نسبت به بخشی از هزینه‌های دانش آموزان اتباع کمک نمایند، ولی تاکنون اقدامی نشده است.

او عنوان کرد: تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، به‌صورت نیمه‌حضوری و با در اختیار گذاشتن درس‌نامه و جزوه‌ها پیگیری می‌شود.

در حال حاضر ۳۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی از کشور‌های مختلف در مدارس دولتی و غیردولتی این استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و بقیه در متوسطه اول، دوم و هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

۷۰ درصد دانش‌آموزان اتباع ساکن در استان قم از کشور افغانستان، ۱۵ درصد از کشور عراق و ۱۵ درصد نیز از سایر کشور‌ها می‌باشند؛ حدود ۱۳ درصد دانش‌آموزان اتباع سراسر کشور در استان تحصیل می‌کنند و این دانش‌آموزان ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی قم را شامل می‌شوند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار