اجرای طرح ناعم در مدارس غیردولتی خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح ناعم در مدارس غیر دولتی خراسان جنوبی خبر داد.

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی از مهم‌ترین برنامه‌ ها و وظایف اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است که با هدف ارزیابی اجرای دقیق قوانین، مقررات و بخشنامه‌ ها در مدارس غیردولتی و ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی این مدارس انجام می‌شود.

او با اشاره به اهمیت و ضرورت نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت ‌ها و برنامه‌ها وحساسیت بالای والدین دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بر رعایت دقیق قوانین و مقررات در این مدارس افزود: سلامت دانش آموزان مهم‌ ترین اولویت آموزش و پرورش است و به همین دلیل یکی از اصلی ‌ترین محور‌های بازدید در طرح ناعم موضوع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.


بیشتر بخوانید


واقعی ادامه داد: بر اساس طرح ناعم عملکرد همه مدارس غیردولتی استان در سه محور شهریه، آموزش ‌های مجازی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حضور همزمان گروه‌ های ارزیاب مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: فراگیری مهارت خود مراقبتی در کنار رعایت دستورالعمل های  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین اصل در کاهش بیماری و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا ویروس است.

او با اشاره به دغدغه‌های فراوان اولیا در ایام کرونا عنوان کرد: مدیران حوزه‌ های ستادی و آموزشی باید با تمام توان برای صیانت از حریم سلامت جسم، روان، فکر و اندیشه دانش آموزان تلاش کنند و زمینه ساز کاهش دغدغه‌های اولیا و افزایش رضایتمندی عمومی شوند.

واقعی ادامه داد: نظارت مستمر و فصلی همراه با دقت و سرعت در نظارت‌ ها و  همچنین شناسایی نقاط قوت و فرصت ‌های قابل بهبود در مجموعه مدارس غیردولتی، زمینه ساز تقویت مدارس غیردولتی، بهبود نظام پاسخ گویی و در نهایت افزایش رضایت‌ مندی مردم می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت ۱۵۹ مدرسه غیر دولتی در استان، با ۱۴ هزار و ۶۲۸ دانش آموز دختر و پسر در دوره‌ های مختلف تحصیلی، تصریح کرد: مباحث و مصوبات شورا‌های آموزش و پرورش باید کلان، راهبردی، راه گشا و تبیین کننده مطالبات آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف باشد.

او بیان کرد: حدود ۱۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار