درخواست پلیس آمریکا برای استفاده از «سلاح حرارتی» در برابر معترضان

افسران ارشد آمریکایی درخواست بررسی استفاده از سلاح حرارتی برای مقابله با معترضان را ارائه داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک،  افسران ارشد پلیس آمریکا درخواستی را به گارد ملی این کشور ارائه کردند تا استفاده از سلاح حرارتی برای مقابله با معترضان در کشورشان بررسی شود.

این نوع از اسلحه که درخواست استفاده از آن، از سوی پلیس آمریکا مطرح شده، باعث می‌شود که مضروب احساس سوزش شدید در پوست کند.

 جورج فلوید شهروند سیاهپوست از مینیاپولیس آمریکا به دست افسر سفیدپوستی بی‌رحمانه به قتل رسید. این اقدام هولناک، تظاهراتی گسترده را در نقاط مختلف آمریکا رقم زد. اعتراضات به قدری وسیع بود که حتی سفیدپوستان نیر در آن حضور داشتند.

اکنون گزارش‌هایی منتشر شده که افسران ارشد آمریکا مجوزی را درخواست کردند که براساس آن، استفاده از اسلحه حرارتی برای مقابله با معترضان در دستور کار قرار بگیرد.

پلیس فدرال آمریکا استفاده از گاز اشک‌آور را تاکنون رد کرده و گفته که به جای آن از گلوله فلفل استفاده می‌کند.  همچنین گفتنی است که گارد ملی اسلحه حرارتی نداشته و اجازه استفاده از آن را نیز ندارد.

مقامات آمریکا گفته‌اند که این درخواست از آن رو مطرح شده که معترضان با سنگ به افسران پلیس حمله‌ور می‌شوند، اما روزنامه‌نگارانی که در محل حاضر بوده‌اند این موضوع را رد کردند.

در همان زمان سرویس مخفی اعلام کرده بود که در راستای حفاظت از جان دونالد ترامپ و همچنین خانواده وی، خیابان‌های اطراف کاخ سفید را بسته است.

همچنین نیروهای فدرال آمریکا مسیر عبوری ترامپ برای ورود به کاخ سفید را از معترضان پاک‌سازی کردند. این مسئله نیز انتقاداتی از سوی دموکرات‌ها و منتقدان به همراه داشت و آن را «شرم‌آور» نامیدند.

ترامپ نیز خطاب به فرمانداران آمریکایی اعلام کرد که در برابر آشوب‌ها ضعیف عمل می‌کنند، وی از فرمانداران سایر ایالت‌ها خواست که شمار بیشتری از معترضان آمریکایی را دستگیر کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
پلیس آمریکا،دست به هر جنایت ضد بشری خواهند زد!
آخرین اخبار