امام جمعه همدان گفت: هیچ فرد آزاده و مسلمانی نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد

هیچ فرد آزاده و مسلمانی نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان بابیان اینکه در بحرین شیعیان و مردم مسلمان مخالف این اقدام هستند، افزود: هیچ فرد آزاده و مسلمانی نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

او ادامه داد: سرنوشت اسرائیل به دست جریان مقاومت رقم خواهد خورد و اسرائیل با عادی سازی روابط خود با دیگر کشور‌های به ظاهر اسلامی به دنبال سیطره بر فلسطین است.


اوبا اشاره به عادی سازی روابط بین برخی کشور‌های به ظاهر اسلامی با اسرائیل گفت: به نظر می‌رسد این اقدام فتح بابی برای کشور‌هایی که به دنبال عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند شده تا جایی که حتی در کشور‌های خود پایگاه نظامی برای اسرائیل ایجاد کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سفیر امارات در واشنگتن مصاحبه‌ای انجام داده و عنوان کرده اشتراکات امارات با اسرائیل بیشتر از اشتراکات امارات با فلسطین است، گفت: به کجا رسیده‌ایم که برخی کشور‌های اسلامی این چنین رفتاری از خود نشان می‌دهند.

او با بیان اینکه این سوال به ذهن می‌رسد که نقطه اشتراکات با اسرائیل چیست و مگر اسرائیل جز قتل و جنایت و کودک کشی چیز دیگری دارد؟، گفت: در ۷۰ سال گذشته خیلی کشور‌ها تلاش کردند تا روابط خود با اسرائیل عادی سازی شود، اما سرنوشت آن‌ها نشان می‌دهد که راه به جایی نبرده‌اند.


امام جمعه همدان با بیان اینکه سیطره بر فلسطین و کم کردن تعداد فلسطینی‌ها دو هدف اسرائیل برای طراحی خاورمیانه بزرگ است، گفت: سرنوشت اسرائیل به دست جریان مقاومت رقم خواهد خورد و اسرائیل فکر نکند با این عادی سازی‌ها به هدف خود خواهد رسید.

حجت الاسلام شعبانی موثق در ادامه با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده مکانیزم ماشه در شورای امنیت مطرح می‌شود، گفت: برگشت خودکار تحریم‌های ایران شدنی نیست ضمن اینکه اعضای شورای امنیت مخالف شکایت آمریکا از ایران هستند.

او با بیان اینکه آمریکا از برجام خارج شده و این حق را ندارد که شکایت کند، گفت: آمریکا نشان داده در قواعد بین‌المللی هیچ منطقی نمی‌شناسد و فقط به فکر منافع خود است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امکان فعال شدن مکانیزم ماشه به راحتی وجود ندارد، گفت: در دنیای امروزی که دنیای زورگویی و استعمار است انتظار داریم از منظر حقوقی به این موضوع توجه شود.
اوبه هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دفاع مقدس هشت سال طول کشید، ابراز داشت: جوانان برای خاک و حفظ مرز‌های جغرافیایی نجنگیدند بلکه برای اسلام و دفاع از دین به مبارزه پرداختند.
امام جمعه همدان بیان کرد: جوانان به دنبال اقامه دین خدا بودند و هستند ضمن اینکه آرمان‌های دفاع مقدس برای همیشه زنده خواهد بود و تمام شدنی نیست.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.