نواخته شدن زنگ ایثار،برپایی نمایشگاه و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه خانواده شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در قم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی لقمان پور،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور شجاعت، شیرمردی، رشادت، اخلاص و مردانگی ایثارگرانی است که جان‌برکف در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

او  یکی از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در قم را حضور ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و آزادگان در سخنرانی‌ها و آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان  عنوان کرد و افزود: پاسداری از خون شهیدان و احیای ارزش‌های دفاع مقدس، رسالت مهمی است که بر عهده نسل امروز  گذاشته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم بیان کرد: عطرافشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وگرامیداشت مقام شامخ ایثارگران و شهدا و دیدار با خانواده معظم شهیدان از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در قم است.

لقمان‌پور ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس   و پخش زنده مراسم از طریق فضای مجازی و صداوسیما، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه خانواده شهدا و ارائه برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی و حضور ایثارگران در آیین‌های مختلف از دیگر برنامه‌ها است.

او گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا  زنگ ایثار در مدارس قم به صورت نمادین نواخته می‌شود، ضمن این که  نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح استان،مساجد و حسینیه‌ها با محوریت جانبازان و آزادگان و ایثارگران برپا می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در پایان گفت: پاسداری از خون شهیدان و پیروی از رهنمود‌های رهبری و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی سبب حفظ و صیانت از دستاورد‌های بزرگی است که برای به دست آمدن آن، جان‌فشانی‌های زیادی انجام‌شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار