به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه اختصاصی تخصصی آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، اول تا سوم مهرماه جاری با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دانش بنیان و سازمان توسعه تجارت از شرکتهای فناور، همراهی وزارت نیرو و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، در کابل برگزار میشود.
برگزاری نمایشگاههای تجاری، عامل توسعه صادرات کشور و ارزآوری هستند و در شرایط کنونی اهمیت آن صد چندان شده است. تجار و بازرگانان افغانستان، ارتباطات تجاری گستردهای در آسیای میانه داشته و با شراکت با طرفهای ایرانی میتوانند بخشی از مشکلات فراروی حضور شرکتهای خدمات فنی و مهندسی ایران را در این بازار پوشش دهند.
در نخستین نمایشگاه اختصاصی تخصصی مخابرات و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران (مپتا) به عنوان تخصصیترین تشکل صادراتی حوزه ICT جمهوری اسلامی ایران در قالب پاویون و به همراه شرکتهای فعال در این حوزه با هدف توسعه و افزایش سهم بازار ایران در حوزههای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای هدف، حضور دارند و توانمندیهای اعضای خود را به بازدیدکنندگان در این نمایشگاه ارائه میکنند.
در این باره محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکار به روز بودن در حوزه تکنولوژی را ورود به بازار بین المللی دانست و بر ضرورت ورود تولیدکنندگان داخلی به بازارهای بین المللی به ویژه کشورهای همسایه تاکید کرد.
وی گفت: برای تمامی تولیدکنندگان داخلی در حوزه مخابرات و به طور کلی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در قالب پاویون اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، آروزی موفقیت دارم و از تمام فعالان این عرصه که با وجود شرایط سخت اقتصادی و حساسیتهای کرونایی در این نمایشگاه شرکت میکنند تا بتوانند تولیدات و خدمات خود را به بازار کشور دوست و همسایه عرضه کنند تشکر کرده و امیدوارم ثمرات خوبی برای کشورمان به همراه داشته باشد.
آذری جرمی تاکید کرد: وقتی در عرصه بازارهای بینالمللی حضور پیدا میکنیم آنوقت ملزم به رقابت خواهیم بود. امکان ورود به بازار بینالمللی هم وجود دارد اگر حاضر باشیم خدمات خود را در کلاس بینالمللی ارائه کنیم. نباید در تولید داخلی به بازار داخلی بسنده کنیم و تا زمانی که طرز فکر ما این باشد نمیتوانیم پیشرفت کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مساله تداوم تحقیق و توسعه و به روز رسانی میتواند حیات تولید داخل ما را تضمین کند، گفت: شرکتهای خارجی همواره در خدمات پس از فروش میگویند حق با مشتری است، ولی خدمات پس از فروش شرکتهای ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نیست که باید در این زمینه فرهنگسازمانی ارتقا یافته و توجه ویژهای به فرهنگ خدمات پس از فروش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در صنعت مخابرات، دانش فنی کافی برای تولید داخلی داریم، تاکید کرد: ما نیز موضوع تولید داخل را از بعد اقتصاد مقاومتی، اسناد بالادستی و سند کلان شبکه ملی اطلاعات و نیز از دید اقتصادی مردم مورد توجه قرار داده ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به تولیدکنندگان گفت: اگر میخواهید بازار را به دست آوردید، یکدیگر را تخریب نکنید و به اصول اخلاقی پایبند باشید. رقابت منفی بین تولیدکنندگان باید کنار گذاشته شود.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/