«برهم صالح» تسریع در روند برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بدون مداخله نظامی و سیاسی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز (شنبه) به اجرای انتخابات زودهنگام بدون سیطره سلاح یا مداخله مسلحانه فراخواند و تسریع در روند برگزاری انتخابات را خواستار شد.

او در دوازهمین کنفرانس بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان گفت: ما در کشوری هستیم که همچنان به دنبال اجرای دموکراسی است و امیدواریم و تلاش می‌کنیم که سلطه دولت و اجرای قانون در تمامی عرصه‌ها را بازگردانیم.

برهم صالح درباره اصلاحات قانون اساسی گفت: اصلاحات نیازمند فضای سیاسی مناسب است و این امر بدون اراده سیاسی و اجرای انتخابات زودهنگام محقق نخواهد شد. این اصلاحات حق مردم را تضمین می‌کند و سرآغازی برای بررسی خلل ساختاری در طبقه سیاسی خواهد شد.

او افزود: در محاسبه فاسدان و کارشکنان در مسیر ساختن کشوری با حاکمیت مستقل نباید نرمش نشان داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، نیز در این کنفراس رئیس پارلمان و رئیس جمهور را به تسریع در روند تصویب قانون انتخابات و برگزاری آن فراخواند.

او گفت: زنان بیشتر از مردان با خشونت و سلاح غیرقانونی مخالف هستند و، زیرا قلب آنان اجازه نمی‌دهد تفرقه بیازند یا جنگ کنند.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، نیز در سخنانی در کنفراس مقابله با خشونت علیه زنان گفت: تمام طرف‌های سیاسی باید مسئولیت خود را در تکمیل قانون انتخابات بپذیرند و فضای مناسب برای این مسئله را فراهم کنند.

او فساد را آفت خطرناکی برای کشور عنوان و اعلام کرد: در پیگرد فاسدان دستمان را به سوی دستگاه قضایی و دولت دراز می‌کنیم و از آن‌ها درخواست کمک داریم و همواره درباره فساد در کشور هشدار داده‌ایم.

این کنفرانس از سوی جریان حکمت عراق و با حضور عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و سران سیاسی عراق و نمایندگان سازمان ملل در بغداد برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار