دمشق به اتهام زنی هلند به سوریه در رابطه با نقض حقوق بشر در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوریه امروز شنبه اتهامات هلند را در رابطه با توسل به شکنجه در سوریه بی اساس دانست.

هلند قصد دارد در اقدامی خصمانه دولت سوریه را مسئول جنایات و به ویژه شکنجه بر ضد مردم این کشور معرفی کند و دمشق را در مراجع قضایی بین المللی تحت پیگرد قرار دهد.

یک مسئول وزارت امور خارجه سوریه در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) اعلام کرد دولت هلند مصمم است از دیوان کیفری بین المللی مستقر در لاهه برای اجرای برنامه‌های سیاسی ارباب آمریکایی خود استفاده کند.

این مسئول سوری که نامش فاش نشده است، دولت هلند را متهم کرد آشکارا تعهدات و وظایف خود را به عنوان کشوری که میزبان دیوان کیفری بین المللی است، نقض می‌کند. این منبع مشخص نکرد که دولت هلند چه تعهدات و وظایفی را زیر پا گذاشته است.

مارک روت، نخست وزیر هلند روز جمعه ادعا کرد اسناد و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سوریه عامل موارد متعدد نقض حقوق بشر به ویژه شکنجه در این کشور است.

دولت هلند با استناد به کنوانسیون ضدشکنجه سازمان ملل متحد دمشق را به کشتن شهروندان خود و استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر ضد مردم خود متهم کرد. این اتهامی است که می‌توان آن را در یک مجمع قضایی بین المللی پیگیری کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری سانا تأکید کرد: پس از رسوایی دولت هلند در حمایت مالی از گروه‌های مسلح در سوریه دولت این کشور حق ندارد در مورد حقوق بشر و درد و رنج غیر نظامیان سوریه اظهار نظر کند.

این منبع که به نام او اشاره نشده است در ادامه گفت: دولت هلند تابع دستورات آمریکاست و از دادگاه بین المللی لاهه برای خدمت به برنامه‌های ارباب خودش آمریکا بهره برداری می‌کند از این رو به عنوان کشوری که مقر این نهاد بین المللی در آنجا قرار دارد سوء استفاده می‌کند و آشکارا تعهداتش را نقض می‌کند.

این منبع افزود: رسوایی حمایت و تأمین مالی گروه‌های تروریستی از سوی دولت هلند که دادستان عمومی این کشور هم آن‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی گنجانده است با صدا و تصویر مستند موجود است.

این منبع اعلام کرد بعد از اعتراف وزیر خارجه هلند به حمایت از گروه‌های تروریستی، دولت این کشور حق ندارد در مورد حقوق بشر و حمایت از غیر نظامیان در سوریه صحبت کند، زیرا وزیر خارجه این کشور امروز با ادعای دروغین از حقوق بشر و درد و رنج غیرنظامیان در سوریه دم زند. موضع هلند مانوری برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی‌های این نظام و تلاش مذبوحانه برای بدست آوردن آن چیزی است که هلند نتوانست از طریق حمایتش از گروه‌های تروریستی در سوریه بدست آورد.

این منبع افزود: دولت جمهوری عربی سوریه کشور‌های شریک در حمایت از تروریسم را مسئول کامل ریخته شدن خون غیرنظامیان و ویرانی می‌داند که بر سوریه آمده است از همین رو دمشق حق تحت پیگرد قرار دادن کسانیکه در ریختن خون مردم سوریه نقش داشته اند برای خود محفوظ می‌داند. درد و رنجی که سوری‌ها بر اثر تروریسم اقتصادی سپری کرده اند یکی از چهره‌های کثیف جنگ علیه این کشور محسوب می‌شود که رزق و روزی آن‌ها را هدف قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار