معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باتوجه به گزارش ستاد ملی مدیریت کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با این ویروس توسط مردم ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمود ثمینی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا اظهار داشت: یک هفته گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های اخیر کاهش داشته است که از شهروندان تقاضا می‌شود برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، برای استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام داشته باشند.

او اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال شیوع آنفلوآنزا، لزوم رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند و مجموعه دولت نیز در این رابطه تلاش‌های خود را برای تهیه و توزیع واکسن آنفولانزا ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: بنابر دستور ستاد ملی مدیریت کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستور عقد قرارداد با کشور‌های تولید کننده واکسن صادر شده و در صورت تولید آن، ورود نمونه خارجی این واکسن به کشور انجام می‌شود.

ثمینی افزود: همچنین اقدام عملی صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای آموزش مردم، اطلاع رسانی از وضعیت بیماری کووید ۱۹ و رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی ضرورت بیشتری دارد.

او تصریح کرد: تیم‌های مراقبتی به منظور رفع نگرانی والدین دانش آموزان، بر رعایت شیوه نامه بهداشتی مدارس نظارت دارند و در صورت گزارش هرگونه مشکل، تا زمان رفع کامل آن آموزشگاه مورد نظر تعطیل و روند تدریس، مجازی خواهد شد.

لرستان هم اکنون در شرایط هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.