ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با واکنش‌های مختلف جهانی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا در حالی مدعی بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با اجرایی شدن سازوکار مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) شد که این ادعا با واکنش‌های مختلف جهانی مواجه شده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه خواند و مدعی شد: امروز، آمریکا از بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیش‌تر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شب گذشته طی اظهاراتی مدعی شد که کارزار فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران، فعالیت کشورمان در منطقه را محدود کرده است.

توییتر شبکه الجزیره نوشت نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این ادعاهای آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه، آلمان و بریتانیا به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران، متعهد می‌مانند. توافق هسته‌ای تنها راه به سمت مهار برنامه هسته‌ای ایران است.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این ادعای آمریکا، گفت: دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می‌کند.

نمایندگی روسیه همچنین تاکید کرد: ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود بر دیگران، به تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خطاب به شورای امنیت گفت به دلیل عدم قطعیت نمی‌تواند هیچ اقدامی درباره ادعای آمریکا مبنی بر اعمال مجدد کلیه تحریم‌های این سازمان علیه ایران انجام دهد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
به قولی ترامپ از کسانیکه12سال مذاکره کردند و واوبه واو این قرارداد را قبل از امضاء کردن شخم زدند خیلی قهارتر و حیله گرتر و حقه بازتر از ترامپ و پمپ بودند حتی جان بولتون نیز که فقط به جنگ با ایران می اندیشید این را فهمید.....اینکه گفته میشود دارودسته احمق درجه یک کاخ سفید نه منطق دارند و نه عقلانی فکر میکنند همین لجاجت هاست که این موضوع را با برهان خلف اثبات میکند............
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خدا بزرگتر و قدرتمند تر است ای اهل ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بايد تو كله پوك آمريكاييا فرو كنن برجام جايگزيني نداره والا زرنگتر از ترامپ زياد اومدن و رفتن
Germany
ناشناس
۰۷:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این همه الکی رفتن اینور اونور خندیدن آخرشم باز تحریم شدیم :|
آخرین اخبار