معاون اقتصادی استاندار گفت: شرکت آریا پالایش دنا در شهرک‌های صنعتی یاسوج ۴۷۵ تن روغن موتور تصفیه شده به خارج از کشور صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار گفت: این واحد تولیدی در سال گذشته نیز یک میلیون دلار روغن موتور تصفیه شده نیز به خارج از کشور صادر کرد.

صمیمی‌دوست با بیان اینکه این محموله به کشور افغانستان صادر شد افزود: واحد آریا پالایش تنها واحد تولید کننده تصفیه روغن موتور در جنوب کشور است که صادرات خوبی را از گمرک استان انجام می‌دهد.

او از رفع موانع برای صادرات محصولات و فراورده های نفتی از گمرک استان خبر داد و بیان کرد: هم اکنون گمرک تخصصی ویژه صادرات فراورده های نفتی در استان راه اندازی شده و از این پس فراورده های نفتی تولید استان از این گمرک صادر می شوند.

او با تاکید بر حمایت همه جانبه از این واحدها افزود: تسهیلات سرمایه در گردش به منظور ارتقاء ظرفیت تولید و اشتغال به این واحدهای تولیدی ارائه می شود.

صمیمی دوست گفت: با استقرار گمرک تخصصی در مرکز استان علاوه بر افزایش صادارت، محصولات صادراتی نیز متنوع خواهد شد.

گفتنی است میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان امسال ۴۷۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی حدود ۶۴ درصد رشد داشته است.

 پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی، زعفران، محصولات صادراتی مزایده ای متعلق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان از طریق گمرک استان به کشورهای مختلف از جمله آلمان، عراق، فرانسه، آفریقای جنوبی و سوئیس صادرات شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.