محمدی تمر گفت: منبع سوالات کنکور فقط از محتوای کتاب‌های درسی استخراج می‌شود، مطالعه این کتاب‌ها برای قبولی، کافی است.

مهدی محمد تمر نفر اول کنکور علوم انسانی از ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان مطالعه اش در کنکور گفت: هر دانش آموزی که بخواهد در کنکور موفق شود باید از ابتدای تحصیل مطالعه خوب و مفیدی داشته باشد. من از سال دهم شروع به مطالعه کرده بودم، اما مطالعه جدی را در سال دوازدهم آغاز کردم.

او با بیان اینکه از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد مطالعه جدی‌تر شد، اضافه کرد: با شیوع کرونا مدارس تعطیل شد و در اغلب اوقات در خانه مشغول مطالعه بودم. این تعطیلی‌ها به من خیلی کمک کرد.

محمدی تمر ادامه داد: فرصتی که بین امتحانات نهایی و زمان برگزاری کنکور فراهم شد در موفقیت ما بسیار تاثیرگذار بود، این روند نه تنها باعث عقب ماندگی تحصیلی نشد بلکه بسیار مفید بود.

رتبه یک کنکور علوم انسانی تصریح کرد: از سهمیه در کنکور سراسری برخوردار نبودم. از پایه دهم در مدرسه سمپاد و قبل از آن در مدرسه دولتی تحصیل کردم.

او بیان کرد: از کتاب کمک آموزشی و آزمون‌های آزمایشی استفاده کردم ولی از کلاس‌های تقویتی استفاده نکردم.

محمدی تمر با بیان اینکه مطالعه کتاب‌های درسی برای موفقیت در کنکور کافی است، اضافه کرد: هر کس که به این کتاب‌ها مسلط باشد می‌تواند در کنکور موفق شود. منبع سوالات کنکور ، فقط از محتوای کتاب‌های درسی استخراج می‌شود و کتاب‌های کمک آموزشی فقط کمک کننده است.

او اضافه کرد: در دوران مطالعه برای کنکور استفاده از گوشی فقط در حد آموزش و ارتباط با معلم و در مجموع برای مطالعه بود و از گوشی برای چت کردن با دوستانم استفاده نمی‌کردم.

محمدی تمر درباره رشته انتخابی اش در دانشگاه گفت: قطعا انتخاب من رشته‌های تاپ گروه علوم انسانی است مثل حقوق و قضاوت، ولی هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام اما قطعا دانشگاه‌های تهران را انتخاب می‌کنم.

رتبه یک کنکور علوم انسانی گفت: در کنکور زبان‌های خارجی هم شرکت کرده و توانستم رتبه ۹۴ را کسب کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار