رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متأسفانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم قم از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان وضعیت فعلی استان و افزایش مراجعه کنندگان و بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی قم در روز‌های گذشته، گفت: میزان بیماران بدحال کرونا به ۱۱۰ نفر رسیده است و فوتی‌ها افزایش داشته است؛ به طوری که روزانه بین ۸ تا ۱۰ نفر از بیماران کرونایی فوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه با اشاره به این که مردم، مسئولان و خیرین باید با همدلی در کنترل روند افزایشی بیماران کرونایی به یکدیگر کمک کنند، افزود: متأسفانه رعایت موارد بهداشتی در بین مردم از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است و مردم احساس خستگی و کلافگی دارند.

میزان سرایت ویروس بالا رفته است

او با بیان این که افراد پرخطر و دچار بیماری‌های زمینه‌ای نباید از منزل خارج شوند، بیان کرد: میزان سرایت ویروس بسیار بالا رفته است و بیش از ۷۵ درصد از تست‌های روز گذشته مثبت بوده است.

قدیر در پایان با بیان این که درخواست محدودیت‌هایی مثل دورکاری، محدود کردن مشاغل ردیف ۳ و ۴ که در ستاد ملی کرونا نیز آمده است در استان داشتیم، افزود: امیدواریم محدودیت‌ها اجرایی شود تا میزان چرخش ویروس کنترل و به حداقل برسد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار