رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۲۱۳ واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان کردستان برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:تاکنون ۲۱۳ واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان کردستان برای دریافت ۱۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند.

او افزود:کارشناسان این سازمان پس از بررسی، درخواست ۱۸۸ واحد را با ۱۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی کرده اند که تاکنون تسهیلات مورد نیاز ۶۳ واحد به میزان سه میلیارد تومان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در این استان ۴۸۳ واحد آسیب دیده بخش کشاورزی بر اثر گسترش شیوع ویروس کرونا را شناسایی کرده است، بیان کرد: ۴۴۱ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغداری مادر گوشتی، یک واحد تولید ماهیان زینتی و ۱۳ واحد مرکز محصولات گلخانه‌ای سبزی، سیفی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و برخی دیگر واحد‌های مرتبط با بخش کشاورزی از جمله این واحد‌ها هستند.

سپری با بیان اینکه واحد‌های کشاورزی متحمل خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در این استان بیش از این میزان است، اما این کسب و کار‌ها در زیرمجموعه رسته‌های مورد حمایت دولت نیامده است،گفت: این زیربخش‌ها شامل واحد‌های فعال در تولید گوشت قرمز و شیرخام بوده که در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به علت کاهش تقاضای مصرف به همراه سایر واحد‌های مشمول رسته چهاردهم متحمل خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.