استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس آن چه روز گذشته در ستاد ملی کرونا مطرح شد، در روز‌های اخیر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در ستاد مدیریت کرونای استان گفت: با کمتر شدن رعایت دستورالعمل ها در سطح جامعه، شاهد افزایش آمار بیماری در کشور و استان هستیم.

او  افزود: آمار‌ها به خوبی گویای این ارتباط مستقیم کاهش حساسیت‌ها با افزایش آمار ببماران می‌باشند.

معتمدیان ادامه داد: همچنان استفاده از ماسک، عدم حضور در مراکز تجمعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، رعایت بهداشت فردی، شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی از موضوعات مورد تأکید برای حفظ سلامتی و قطع زنجیره شیوع کروناست.

استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به آمار شیوع کرونا در استان افزود: خیز سوم کرونا ناشی از مسافرت‌های هفته‌های گذشته و حضور مردم در تجمعات است.


بیشتر بخوانید 


او گفت: اگر چه بر اساس آمار اکثریت مردم، ضوابط بهداشتی را در مراسم مختلف رعایت کرده اند، اما همان اقلیتی که دستور العمل‌ها را جدی نگرفته اند، باعث شیوع بیماری شده اند.

به گفته معتمدیان افزایش ۴برابری آمار بیماران بستری به نسبت هفته دوم شهریور قابل تأمل است و چنانچه این شرایط کنترل نشود و روند افزایشی ادامه یابد در بحث امکانات درمانی با چالش مواجه خواهیم شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، کشور عراق امسال، پذیرش زائر خارجی ندارد لذا برنامه‌ای برای اربعین نداریم.

معتمدیان تأکید کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که هیچ برنامه‌ای تحت عنوان راهپیمایی اربعین در عراق و حتی در شهر‌های کشور نداشته باشیم.

او افزود: افراد و گروه‌هایی که در این زمینه به تحریک جامعه می‌پردازند، چون خلاف قانون عمل می‌کنند، باید شناسایی شده و برای برخورد به دستگاه قضایی معرفی شوند.

استاندار در ادامه به آغاز فصل پاییز و نگرانی وزارت بهداشت از احتمال همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در برخی از کشور‌های همسایه، شاهد شیوع بیماری خطرناکتری از کرونا هستیم، باید در مبادی ورودی شهرستان‌های مرزی استان، مراقبت‌های ویژه‌ای اعمال شود و در زمینه اطلاع رسانی به مردم هم اقدامات مؤثری انجام شود.

معتمدیان با اشاره به اقدام ناخواسته برخی رسانه‌ها در ایجاد فضا‌های دوقطبی گفت: سیاست کشور بر این است که در کنار حفظ سلامت مردم، سایر فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، آموزشی و اجتماعی انجام شوند.

او  گفت: با تدابیر صورت گرفته و با هماهنگی دستگاه‌های متولی، بیش از یک میلیون دانش آموز، بدون هیچ مشکلی در کنکور شرکت کردند و خوشبختانه طبق آمار وزارت بهداشت، این حضور تبعاتی به همراه نداشت.

به گفته استاندار در شرایط فعلی باید وضعیت مراکز تجمعی، بازار‌ها و صنوف به گونه‌ای کنترل شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آسیب‌های حضور مردم به حداقل برسد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.