مدیر مهندسی اجرای طرح‌های شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۵ طرح در قالب ایجاد خطوط انتقال جدید و گازرسانی به شهرها، روستا‌ها و صنایع استان در حال اجرا است.



به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مصطفی حیدری مدیر مهندسی اجرای طرح‌های شرکت گاز خراسان رضوی در سفر به تایباد و در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: این طرح‌ها که سهم قابل ملاحظه‌ای از مجموع بودجه عمرانی استان را به خود اختصاص داده است در سایه تعامل مجلس شورای اسلامی، شرکت گاز و وزارت نفت به منظور رونق تولید و رفع موانع توسعه کسب و کار‌ها به اجرا در آمده است که برای این طرح‌ها افزون بر پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

او افزود: در حال حاضر ظرفیت نفوذ گازرسانی به مناطق مستعد استان خراسان رضوی ۹۲ درصد است که تا آخر امسال این رقم به ۹۸ درصد می‌رسد و خراسان رضوی در رده استان‌های سبز کشور قرار خواهد گرفت.

مدیر مهندسی اجرای طرح‌های شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر به ازای گازرسانی به هر خانوار روستایی ۱۲۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.
بیشتربخوانید


حیدری بیان کرد: هم‌اینک از دو هزار و ۶۰۰ روستای واجد شرایط گازرسانی استان خراسان رضوی، ۴۰۰ روستا فاقد گاز طبیعی است.

او تصریح کرد: ۳۴۸ روستا در شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد واجد شرایط گازرسانی بوده اند که هم اکنون از این تعداد ۳۳۰ روستا دارای گاز هستند و ۹۷.۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان که واجد شرایط بودند از این نعمت برخوردارند.

مدیر مهندسی اجرای طرح‌های شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به تقویت شبکه گاز شهرستان مشهد، تاکید کرد: با هدف ایجاد پایداری تامین گاز شهرستان مشهد در حال حاضر طرحی در قالب چهار مرحله به همین منظور در حال اجرا است که برای تکمیل و بهره برداری نهایی از آن ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و امید می‌رود طی ۲ سال آینده به بهرهبرداری برسد.

حیدری اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید گاز در استان خراسان رضوی کمتر از سرانه مصرفی استان است که در مواقع نیاز از طریق شبکه‌ها و خطوط انتقال از استان‌های جنوبی و غربی وارد استان خراسان رضوی می‌شود.

او به برخورداری همه جمعیت شهری شهرستان مشهد از شبکه گازرسانی اشاره و افزود: شمار کنونی مشترکان گاز طبیعی این شهرستان یک میلیون و ۲۵۴ هزار مورد و پس از تهران دارای بیشترین تعداد است و از این میان یک میلیون و ۱۵۰ هزار مشترک شهری گاز هستند.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.