رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند گفت: واکسن آنفولانزا برای گروه‌های خاص رایگان است.

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: واکسن آنفولانزا جدید نیست و از سالیان گذشته برای بیماران تجویز می‌شده است.

او افزود: گروه‌های خاص باید واکسینه شوند و برای سایرین ضرورتی ندارد، اما به دلیل افزایش نیاز به واکسن ۱۶ میلیون دوز وارد شده است.

ضیائی تصریح کرد: تزریق واکسن آنفولانزا برای پیشگیری از ابتلای همزمان به دو بیماری و ضعیف شدن بدن در مقابل ویروس آنفولانزا است.


بیشتر بخوانید


رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند ادامه داد: با توجه به کمبود واکسن آنفولانزا برای تزریق، اولویت با گروه‌های درجه یک است که این واکسن به صورت رایگان توسط معاونت بهداشتی در اختیار این افراد قرار می گیرد.

او عنوان کرد: تمامی پرسنل درمانی، خدماتی، امنیتی و انتظامی بیمارستان‌ها، افراد دچار نقص ایمنی، بیماران تالاسمی و هموفیلی، معلولین و جانبازان، مادران باردار و شاغلین پایگاه‌های اورژانس واکسن آنفولانزا را به صورت رایگان دریافت خواهند.

ضیائی اظهار کرد: گروه‌های درجه دو می‌توانند این واکسن را از طریق بخش خصوصی و در صورت وجود واکسن در داروخانه‌ها با نسخه پزشک دریافت کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.