رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: امسال بیش از ۳ هزار دانشجو نو ورود داریم که ۱۲۰۰ نفر از آنان در مقطع کارشناسی و مابقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

عزیز الله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت دانشگاه برای پذیرش دانشجویان نو ورود اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی امسال بالای ۳ هزار نفر دانشجو پذیرش می‌کند؛ حدود ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان نو ورود در مقطع کارشناسی و مابقی آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند همچنین حدود یک چهارم از پذیرفته شدگان دانشگاه خوارزمی در نوبت شبانه و پردیس تحصیل می‌کنند.

او درباره شرایط اسکان دانشجویان مقطع دکتری با توجه به ویروس کرونا گفت: دانشگاه خوارزمی کمیته‌ای تشکیل داده تا در خصوص میزان و نوع حضور دانشجویان خوابگاهی برنامه ریزی کند. حضور دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در خوابگاه برای ما از حضور دانشجویان مقطع کارشناسی مهم‌تر است؛ چرا که تعداد دانشجویان در یک کلاس کم بوده و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در این اماکن راحت‌تر صورت می‌گیرد.

پیشرفت ارتباط دانشگاه خوارزمی با بخش صنعت 

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار کرد: طی ۳ سال گذشته تعداد قرارداد‌های ما با بخش صنعت ۲ و نیم برابر و از نظر ریالی یک و نیم برابر پیشرفت کرده است.

او با اشاره به اینکه طرح اکتشاف نفت در قالب یک پروژه بزرگ تعریف می‌شود، ادامه داد:  امسال ۳ پروژه که رقم ریالی آن‌ها بالای ۵ میلیارد تومان بوده در حال انعقاد با بخش صنعت و اجرایی شدن است.

حبیبی درباره حضور دانشجویان بین المللی در مقطع دکتری تاکید کرد: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان بین المللی مقطع دکتری با استفاده از سامانه مجازی آموزش می‌بینند، اما برای دانشجویانی که وارد مرحله رساله و پایان نامه می‌شوند، شرط حضور در کلاس الزامی است.

او در پایان گفت: برخی از دانشجویان بین المللی برای شرکت در کلاس‌ها مجوز حضور نگرفته اند و به همین علت در کشور خود به صورت مجازی آموزش می‌بینند، اما آن دسته از دانشجویانی که مجوز لازم را برای حضور در کلاس اخذ کرده اند، دانشگاه خوارزمی به آن‌ها خوابگاه هم اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار