پور نجف گفت : امسال در برخورد با کشتار غیرمجاز دام و طیور جدی هستیم.

رامین پورنجف مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار کرد: از فروردین سال ۹۹ و در پی شیوع کرونا، مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور را به طور جدی در سطح استان شروع کردیم.

پورنجف در ادامه با اشاره به تداوم برخورد با کشتار غیرمجاز دام و طیور، گفت : امسال برخورد جدی با متخلفان این حوزه را در برنامه داریم و به زودی با اجرای مجدد طرح مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور نظارت بر این مهم را با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد.

او با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این خصوص افزود: اداره کل دامپزشکی استان ایلام با تمام ظرفیت خود و همیاری و همکاری ارگان‌های ذیربط در راستای برخورد و جلوگیری از کشتار غیر مجاز در دام و طیور اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

پورنجف با درخواست از هم استانی‌ها برای مشارکت در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور، بیان کرد: تا زمانی که این واحد‌ها مشتری داشته باشند، برخورد با آن‌ها نتیجه رضایت بخشی نمی‌دهد.

او ادامه داد : شهروندان گرامی بایستی با تغییر فرهنگ مصرف و آگاهی از خطراتی که با استفاده از محصول غیرمجاز، خود و خانواده و جامعه را در معرض آن قرار می‌دهیم، ما را در مقابله با این معضل بهداشتی یاری نمایند

مدیر کل دامپزشکی ایلام تاکید کرد: مردم باید بدانند که با خرید از مراکز غیرمجاز ضمن تشویق متخلفین، خانواده خود را در معرض ابتلای به بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک قرار می‌دهند.

پورنجف با اشاره به نظارت‌های مستمر دامپزشکی استان بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز تحت نظر دامپزشکی و تنها با مهر دامپزشکی تهیه کنند.

او در پایان از هم استانی‌های عزیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و کشتار غیرمجار مراتب را با شماره ۱۵۱۲ و یا اداره دامپزشکی شهرستان خود در میان بگذارند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.