در شصت و چهارمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدیرکل این آژانس درباره تداوم همکاری‌ها با ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در متن آغاز شصت و چهارمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وبگاه این آژانس منتشر شده است، «رافائل گروسی» مدیر کل این نهاد، درباره تداوم همکاری‌ها با ایران ابراز امیدواری و استقبال کرده است.

او در متن سخنرانی خود گفت این نهاد بین‌المللی به شکلی دائم اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را ذیل برجام به شورای حکام گزارش می‌کند.

گروسی در ادامه با ابراز امیدواری درباره همکاری با ایران در اجرای توافقنامه‌های پادمانی افزود: «آژانس راستی‌آزمایی درباره عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران را بر اساس معاهده پادمانی ادامه می‌دهد. همچنین ارزیابی‌ها درباره عدم وجود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده نیز ادامه دارد.»

او همچنین دوباره یادآوری کرد که ماه گذشته با رئیس جمهور و سایر مقامات ارشد ایران دیداری داشت که در آن به پرسش‌های باقی‌مانده پرداخت و رایزنی‌هایی درباره حل مسئله دسترسی به دو مکان در ایران داشت.

گروسی همچنین با اشاره به آنکه با ایران درباره مسائل پادمانی به توافق رسیده است، افزود: «براساس پروتکل الحاقی آژانس، به یکی از دو مکان مورد نظر دسترسی پیدا کرد و بازرسانمان از آن نمونه برداری کردند تا در آینده بررسی‌های لازم به انجام برسد.»

به گفته او، دسترسی به مکان دوم نیز در ماه جاری انجام خواهد شد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه از توافق میان این نهاد با ایران استقبال و امیدواری خود را ابراز کرده است. او همچنین در این باره گفت: «این مسئله به تقویت همکاری میان دو طرف خواهد رسید.»

شصت و چهارمین نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعتی پیش در وین آغاز شده است. بنا بر اعلام سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی‏، این نشست از بیست و یکم تا بیست و پنجم سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۴ مهر) در وین ادامه می‌یابد و در آن مقامات عالی‌رتبه و نمایندگان کشور‌های عضو آژانس به بررسی موضوعات مختلف می‌پردازند.

به تازگی دیده‌بان ناظر بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی افزایش ذخایر اورانیوم در ایران شده و در گزارشی گفته است ذخایر اورانیوم ایران اکنون بیش از ۲ هزار کیلوگرم بوده و نسبت به گزارش قبل این نهاد افزایش ۵۳۴ کیلوگرمی داشته است.

انتهای پیام/ 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار