بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توضیحات جدیدی را در ارتباط با موضوعات مختلفی چون عضویت در ساختار حمایتی همگرا و اهدای جوایز به تیم ‎های منتخب برتر ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین رویداد بازی‌سازی «کژوال‌کمپ» با هدف ارتقاء صنعت بازی موبایلی یک هفته‌ای است که کار خود را آغاز کرده و پس از یک دوره‌ چهارماهه، در بهمن ‌ماه ۹۹ به کار خود پایان خواهد داد. کافه بازار، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انستیتو ملی بازی‌سازی، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و ساختار حمایتی همگرا از حامیان برگزاری این رویداد هستند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که یکی از حامیان این رویداد است، علاوه بر اعتبار نقدی ۵۰۰ میلیون ریالی که به عنوان جایزه برای تیم‌های منتخب این رویداد در نظر گرفته بود، ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیز برای تیم‌های منتخب کژوال کمپ در قالب ساختار همگرا اختصاص خواهد داد.
براین اساس، تیم‌های اول، دوم و سوم برگزیده این رویداد به ترتیب ۶۰، ۵۰، و ۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند و تیم‌های چهارم و پنجم نیز هر کدام تا سقف ۲۵ میلیون تومان از این اعتبار ۵۰ میلیون تومانی بنیاد برخوردار می‌شوند.

به گفته فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این جایزه به صورت نقدی به تیم‌های منتخب چهار و پنجم داده نمی‌شود، بلکه در قالب اعتباری از سوی ساختار حمایتی همگرا به آن‌ها تعلق می‌گیرد و تیم‌های چهارم و پنجم از حمایت‌های مرتبط با رتبه غزال بهره‌مند می‌شوند. به عبارتی رویداد کژوال کمپ مبادی دریافت رتبه غزال همگرا برای تیم‌های چهار و پنجم منتخب این رویداد می‌شود.

۲ شرط مهم عضویت بازی‌سازان در ساختار حمایتی همگرا

این تیم‌ها بدون ارزیابی‌های معمول ساختار حمایتی همگرا و صرفا براساس نظر و رای داوران رویداد کژوال کمپ حائز شرایط دریافت رتبه غزال همگرا می‌شوند و ارزیابی داوران کژوال کمپ ملاک داوری قرار می‌گیرد. عضویت بازی‌سازان در ساختار حمایتی همگرا از طریق دومین رویداد کژوال کمپ دارد. اول اینکه، باید تیم باشند و شخصیت حقوقی نداشته باشند.

دیگر اینکه در حال حاضر عضو ساختار حمایتی همگرا نباشند. به عبارت دیگر، در شرایطی که یک بازی‌ساز رتبه ۴ یا ۵ کژوال کمپ را کسب کند؛ اما شخصیت حقوقی داشته یا پیش‌تر به عضویت همگرا درآمده باشد، نمی‌تواند از این حمایت برخوردار شود و اعتبار تخصیص داده شده صرفا شامل تیم‌هایی می‌شود که پیش از این سابقه عضویت در ساختار حمایتی همگرا را نداشته‌اند.

حمایت‌های همگرا تنها با نظارت و راهبری انستیتو ملی بازی‌سازی در اختیار این دو تیم قرار می‌گیرد واعتباری که در اختیار رتبه غزال قرار می‌گیرد، براساس شیوه‌نامه همگرا قابل برداشت توسط عضو خواهد بود.

حمایت‌های همگرا از تیم‌های دارای رتبه غزال

حتما برای تیم‌های بازی‌ساز سوال است که بدانند حمایت‎‌هایی که در اختیار دارندگان رتبه غزال ساختار حمایتی همگرا در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار می‌گیرد، شامل چه مواردی است. این حمایت‌ها عبارتند از مشاوره تولید و توسعه بازی، حضور در دوره‌های آموزشی داخلی شامل: برنامه‌نویسی بازی، ابعاد هنری بازی، طراحی بازی، مدیریت تولید بازی و توسعه کسب‌وکار و تجاری‌سازی، حضور در دوره‌های آموزشی و پژوهشی صادرات محور شامل شرکت در رویداد‌های آنلاین و حضوری آموزشی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی با رویکرد صادرات، امکان اجاره غرفه در نمایشگاه‌های داخلی معتبر، امکان حضور در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های تجاری بصورت آنلاین یا حضوری، بهره‌برداری از خدمات زیرساختی و پشتیبانی شامل: خدمات سرور، صداگذاری، موسیقی، رندرینگ، موشن‌کپچر، تست کیفیت و عملکرد بازی، استقرار در فضا‌های کار اشتراکی، خرید حق استفاده نرم‌افزار‌ها و پایگاه‌های تخصصی بازی‌سازی، خرید حق عضویت پلتفرم‌های کاریابی، تبلیغات در پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال داخلی، خرید حق‌اشتراک در پلتفرم‌های آنلاین محتوای ویدئویی آموزشی بین‌المللی، استفاده از پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال و تهیه محتوای تبلیغاتی با هدف نشر بین‌المللی، تبلیغات در پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدئو آنلاین بین‌المللی، استفاده از کمپین‌های هوشمند تبلیغاتی با هدف نشر بین‌المللی و تهیه گزارش‌های تحقیقات بازار بین‌المللی شامل خرید نسخه دیجیتال گزارش‌های تحقیقات بازار بین‌المللی و خرید حق‌اشتراک پایگاه‌های تحقیقات بازار بین‌المللی و بسیاری خدمات دیگر خواهد بود.

درباره کژوال کمپ بیشتر بدانید

رویداد بازی‌سازی «کژوال‌کمپ» یک رویداد آموزشی تولید بازی با هدف ارتقاء صنعت بازی‌سازی درکشور است. در این رویداد شرکت کننده‌ها که باید از میان بازی‌سازان و دانشجویان علاقه‌مند به تولید بازی باشند، طی فرآیندی برنامه‌ریزی شده در مسیر تولید بازی و جذب کاربر جهت‌دهی می‌شوند. این رویداد که از ۲۲ شهریور شروع به کار کرده است در چندین مرحله مختلف و در سه بازه زمانی اجرا می‌شود.

حامیان دومین رویداد کژوال کمپ علاوه بر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سه مجموعه وابسته به بنیاد یعنی انستیتو ملی بازی‌سازی، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک)، ساختار حمایتی همگرا شامل آوا گیمز و چند استودیوی بازی‌سازی مطرح از جمله پاییزان، Quiz Of Kings، مدریک، تتراپازل و نردبان اندیشه فردا هستند که در تامین جایزه رویداد و ارائه محتوا‌های آموزشی مشارکت خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار