جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: یکی از اقشار پُر خطر در معرض ابتلا به بیماری کرونا، نوجوانان هستند از این رو باید توسط نهاد‌های ذی‌ربط فرهنگ‌سازی بیشتری برای رعایت اصول بهداشتی این قشر انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان‌های جهرم و خفر با اشاره به بازگشایی مدارس، افزود: اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود ندارد و در صورت مهیا بودن شرایط، با توافق شورای مدرسه و با حضور والدین دانش‌آموزان، هر مدرسه می‌تواند جداگانه به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر رعایت اصول و موازین پیشگیرانه برای قطع زنجیره ویروس کرونا تاکیدکرد و افزود: با پایان یافتن ماه صفر که هم اینک در روز‌های آغازین آن هستیم، نباید مردم مبادرت به برپایی مجالس عروسی، ختم و یا گردهمایی کنند بلکه باید تا ریشه کن نشدن این بیماری، از عادی انگاری شرایط جلوگیری شود.

قاسم‌پور اظهار داشت: مراسم اربعین امسال برگزار نخواهد شد و آیین دهه آخر ماه صفر نیز همانند دهه اول محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، همچنین به وضعیت شهرستان جهرم در مواجه با بیماری کرونا پرداخت و گفت: با توجه موقعیت ترانزیتی، تراکم جمعیتی بالا، وجود اتباع خارجی و مراجعه بیماران از برخی از شهر‌های اطراف به مراکز درمانی این شهرستان، نظارت‌ها باید تشدید شود و برای ریشه کنی بیماری کرونا، همراهی و همکاری همه نهاد‌ها با دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری ویژه این شهرستان ضروری است.

قاسم‌پور اضافه کرد: متولیان ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا می‌توانند خواسته‌های خود را برای انعکاس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ستاد مرکزی استان در میان گذارند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود در باره بیمارستان در دست احداث جهرم گفت: اتمام این بیمارستان از اولویت‌های ماست و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ این مرکز درمانی به بهره‌برداری برسد.

مهدی شفیعیان، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این نشست برای همکاری دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام آمادگی کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.