کوبا: آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت بین‌المللی است

وزیر امور خارجه کوبا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکا را به دلیل رفتار‌های غیرمسئولانه آن به تهدیدی برای امنیت بین‌المللی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت آمریکا به دلیل رفتار غیرمسئولانه خود صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

رودریگز در این سخنرانی گفت «رفتار غیرمسئولانه واشنگتن با شعله‌ور کردن درگیری‌ها و جنگ‌های تجاری، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.» او ادامه داد «چند جانبه گرایی و حقوق بین الملل از سوی بزرگترین قدرت در جهان تهدید می‌شود.»

به گفته وزیر امور خارجه کوبا، آمریکا درگیر یک مسابقه تسلیحاتی «خود ساخته» است و در تلاش‌ها برای حل بسیاری از بحران‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا مشارکت نمی‌کند. او گفت «آمریکا درگیری‌ها، جنگ‌های غیرمتعارف و تجاری را تحریک و اقدامات شدید اجباری یک جانبه را تحمیل می‌کند.» وزیر خارجه کوبا گفت واشنگتن توافق‌های مهم بین المللی، از جمله خلع سلاح و کنترل تسلیحات را نادیده می‌گیرد و به نظر می‌رسد «در حال جنگ با کل کره زمین» است.

واشنگتن، کوبا را به مدت شش دهه است که محاصره اقتصادی، تجاری و مالی کرده است. درست از زمانی که مقامات کوبا پالایشگاه‌های نفت این کشور را که آمریکا ادعای تملک آن را داشت ملی اعلام کردند. هاوانا سالانه پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار رفع تحریم‌های خود است به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند.

در اوایل ماه جاری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بر اساس «قانون تجارت با دشمن» یک سال دیگر محدودیت‌های تجاری علیه کوبا را تمدید کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل از روز گذشته آغاز شده است. این نشست به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
هیئت حاکمه آمریکا هنوز در قرن 4 و 5 میلادی گیر کرده و در حال و هوای غرب وحشی بسر میبرند و تمام کشورها را مانند برده و خودشان را ارباب بلامنازع جهان میدانند تنها تازیانه و زنجیرهای آهنی در عصر2020 شده انواع تحریم ها و تعرفه های گمرکی و نقش نرم کمرشکن دلار در اقتصاد و تجارت جهانی....... ولی یک روز این بردگان( کشورهای جهان )علیه ارباب شورش و قیام خواهند کرد چون در کنار قلدری با ابزار تحریم و تعرفه های گمرکی و نقش دلار از حق WTO و ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل نیز مزید بر علت های گوناگون است به خاطر همین امر اجماع و چندجانبه گرائی جهانی و بین المللی مقابل تکروی و یکجانبه گرائی هیئت حاکمه آمریکا قرار گرفته است و همه ی کشورهای آسیب دیده از ابزارهای زور گوئی و قلدری آمریکا با صدای رسا خواهان تغییر ساختاری ریشه ای و تحولات اساسی هستند......................
آخرین اخبار