به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، پیرامون مسائلی مانند گرانفروشی و بازرسیها گفت: محور اصلی این بازرسیها طبق اولویتهای اصلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. ما در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنانمان از ما دارند به حوزههایی که عمومیت بیشتری دارند ورود کردیم.
وی ادامه داد: در سیاستهای جدید، آن کالاهایی را که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه نیز بیشتر است ورود کردیم و گشتهای مشترک را در اولویت کارهای خود قرار دادیم. ضمن اینکه %۱۰۰ گشتهای ما در سراسر کشور فعال شدند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشتها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. ما با همکاری سازمانها و نهادهای مربوط قصد آن را داریم تا یک سری حداقلها را در بازار ایجاد کنیم.
وی در رابطه با چگونگی اعلام شکایت از طرف مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز گفت: بحث نظارت بر کیفیت کالاها بر عهده سازمان استاندارد است. آنها باید معیارهایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالاها را که بر روی محصول درج میشود را به همان صورت به مشتری تحویل دهند.
رایگانی افزود: مردم برای این شکایتها میتوانند از دو طریق اقدام کنند:اول از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است. از این طریق میتوانند از مسئولان بخواهند که به سازمان حمایت نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اعلام گزارش کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواریهای این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند نیز اینگونه سخن گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور ۱۰۰% نیروهای ما کمتر از ۲۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه بصورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم را نداریم.
وی اظهار داشت: ما یک سامانه ۱۳۵ داریم که هموطنانمان میتوانند هم به عنوان شاکی و هم به عنوان گزارش دهنده اعلام تخلف و شکایت کنند. فرق این دو نیز در این است شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال میکند و ما برای او تشکیل پرونده میدهیم و یک کد رهگیری صادر میکنیم که میتواند با این کد پیگیر شکایت خود باشد. اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال میکند، ولی وقت پیگیری آن را ندارد. ما به این گزارش رسیدگی میکنیم و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال میکنیم.
انتهای پیام/