به دنبال سفر وزیر خارجه آمریکا به برزیل و تلاش‌های ضدچینی او، سفارت چین در بیانیه‌ای پمپئو را به ایجاد اخلال در روابط پکن با آمریکای لاتین متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با هدف ارائه گزینه‌های اقتصادی برای فشار آوردن به پکن، به برزیل سفر کرده است. واشنگتن همچنین به دنبال افزایش فشار بر ونزوئلا به عنوان یکی از متحدان اصلی چین در منطقه است.

بر همین اساس و به دنبال سفر وزیر امور خارجه آمریکا به برزیل، سفارت چین در این کشور، پمپئو را به انجام توطئه‌ای شرورانه به منظور اخلال در روابطش با آمریکای لاتین متهم کرد.

به نوشته «ساوث چاینا مورنینگ پست» سفر چهار روزه پمپئو به سورینام، گویان، برزیل و کلمبیا با هدف افزایش فشار بر ونزوئلا به عنوان یکی از نزدیکترین شرکای چین در آمریکای لاتین و محدودکردن نقش پکن در منطقه بوده است.

پمپئو پس از گفتگو با ارنستو آراژو، وزیر امور خارجه برزیل، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در مورد اهمیت ایمن‌نگه‌داشتن شبکه‌های ارتباطی برزیل از نفوذ حزب  حاکم چین با مقامات برزیل گفتگو کرده است.


بیشتر بخوانید


پس از این نشست وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه‌ای ضمن اشاره به تشکر پمپئو از برزیل به دلیل میزبانی از پناهندگان اعلام کرد آمریکا و برزیل بدون اشاره به چین یا غول مخابراتی هواوی در جهت افزایش تجارت و امنیت دیجیتال، تلاش و همکاری خواهند کرد.

آمریکا بار‌ها به برزیل و سایر شرکای جهانی درباره غول مخابراتی چینی هواوی به عنوان یک خطر امنیتی هشدار داده است. نماینده پکن روز یکشنبه پس از نشست پمپئو و مقامات برزیلی، در یک پیام توئیتری، وزیر امور خارجه آمریکا را به دروغ گفتن و انتشار اطلاعات نادرست متهم کرد.

سفارت چین در برزیل در حساب توئیتری خود نوشت: «سفارت چین در برزیل، اظهارات و اعمال وزیر امور خارجه آمریکا را که باعث تحریک و برهم زدن روابط چین با برزیل و سایر کشور‌های آمریکای لاتین می‌شود، به شدت محکوم می‌کند. توطئه شرورانه او عملی نخواهد شد.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار