مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

نخستین مزرعه پرورش متراکم میگو در جزیره قشم راه اندازی می‌شود

منصور آزاد گفت:در روش پرورش متراکم میگو ظرفیت تولید و پرورش در جزیره قشم از ۱۲ هزار تن به ۸۰ هزار تن در دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، منصور آزاد، مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین مزرعه پرورش متراکم میگو در جزیره قشم به زودی راه اندازی می‌شود.

آزاد افزود: سایت ۲۰ هکتاری در روستای گوری در غرب جزیره قشم برای احداث مراکز عمل آوری و سردخانه‌های مورد نیاز واحد‌های پرورش متراکم میگو پیش بینی شده است.

او گفت: در روش پرورش متراکم میگو سالانه حدود ۲۵ هزار تن میگو در هر هکتار تولید می‌شود و ظرفیت تولید و پرورش میگو در جزیره قشم از ۱۲ هزار تن به ۸۰ هزار تن در دو سال آینده افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با راه اندازی نخستین مزرعه پرورش متراکم میگو در جزیره قشم هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

منصور آزاد گفت:کاهش زمان تولید، افزایش بهره وری تولید در واحد سطح و افزایش دوره‌های پرورش از مزایای راه اندازی نخستین مزرعه پرورش متراکم میگو در جزیره قشم است.

او با اشاره به اینکه جزیره قشم اکنون ۸ مزرعه فعال پرورش میگو دارد، افزود:میگو‌های پرورشی تولید شده به کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های جنوب شرق آسیا صادر می‌شود.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم به هدف گذاری برای افزایش پرورش ماهی در قفس نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای تولید ۸۶ هزار تن ماهی با استفاده از روش پرورش ماهی در قفس در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.