فرماندار سنقروکلیایی گفت: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان فقط ۲۰ هزار هکتار آبی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرماندار سنقروکلیایی با بیان اینکه از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان فقط ۲۰ هزار هکتار آبی است گفت: وجود سد‌های حوزه و پیرامون شهرستان، ظرفیت بالقوه‌ای جهت تبدیل اراضی کشاورزی دیم به آبی در این شهرستان فراهم کرده است.

غلامرضا مرتضوی  گفت: در تلاش هستیم طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته با توجه به نامگذاری سال، جهشی در حوزه اشتغال در شهرستان ایجاد کنیم.

او فعالیت اصلی مردم شهرستان را در حوزه کشاورزی برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل و موانع توسعه حوزه کشاورزی در این شهرستان ممنوعه بودن این منطقه در برداشت از منابع آب و تخصیص آب به این بخش است.

فرماندار سنقروکلیایی با اشاره به اینکه وجود این تعداد سد در حوزه  شهرستان زمینه را برای استفاده بیشتر از منابع آب فراهم کرده است گفت: ما اکنون در دو سد شهدا و جامیشان ظرفیت ذخیره ۱۰۰ میلیون لیتر آب را داریم که علارغم همکاری‌های خوب شرکت آب منطقه‌ای استان، اما همچنان این مهم محقق نشده است.

او از برخوردار نبودن شهرستان از ظرفیت سد‌های شهرستان سنقر انتقاد کرد و افزود: چندین سد در اطراف شهرستان هستند که تامین صد درصدی آب این سد‌ها از داخل شهرستان سنقروکلیایی انجام میشود، اما متاسفانه این شهرستان هیچگونه بهره‌ای از ظرفیت این سد‌ها نبرده است.

مرتضوی بیان کرد: طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری در سنقر  آماده اجرا هستند که معطل رفع این محدودیت‌ها و تامین منابع آب می‌باشند.

او افزود:توسعه شیلات در پایاب سد ها، استفاده از ظرفیت اسناد اراضی کشاورزی شهرستان در پذیرش به عنوان ضمانت‌نامه‌های بانکی، ارائه ظرفیت‌های شهرستان در حوزه دام و طیور، ارائه وضعیت واحد‌های صنعتی و تولیدی شهرستان، ظرفیت‌های حوزه گردشگری در پیرامون سد‌های شهرستان و افزایش ظرفیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان از مهمترین نکاتی بود که توسط فرماندار سنقروکلیایی در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.