کارشناس روانشناسی گفت: مهمترین عاملی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی حس خوشبختی و شادی افراد داشته باشد، بهداشت روانی است.

عسل بهرامی کهیش نژاد کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: افراد زیادی هستند که به بهداشت جسمی خود توجه زیادی می‌کنند، اما به بهداشت روانی خود اهمیت چندانی نمی‌دهند، در این میان نگاه مردان به این وضعیت نسبت به زنان بسیار کمتر است.

او با بیان اینکه رعایت بهداشت روانی در خانواده، نه تنها به زندگی مشترک کمک می‌کند بلکه سبب رشد مردان هم می‌شود و می‌تواند الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشد، افزود: مهمترین عاملی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی حس خوشبختی و شادی افراد داشته باشد، بهداشت روانی است که در جامعه ما رعایت نمی‌شود.

بهرامی کهیش نژاد در خصوص بهداشت روانی در مردان بیان کرد: آن‌ها براساس خلقت، با محیط پیرامون خود در ارتباط هستند و معمولا فکر می‌کنند باید همیشه آگاهانه و با تدبیر پیش روند به این دلیل است که اکثر آن‌ها بیش از اندازه با این گونه مسائل درگیر هستند و هیچگاه احساس رضایت ندارند، برهمین اساس علاوه بر محیط کار و مسائل مربوط به آنان، خانه و خانواده نیز تاثیر به سزایی در این مورد دارند و گاهی نبود جو صمیمی بین اعضای خانواده، اهمیت ندادن به یکدیگر و البته توجه نداشتن به همسر، باعث بهم ریختگی سلامت روانی خواهد شد.

او در پایان گفت: اکثر مردان توجهی به بهداشت روانی و یا حتی ساده‌ترین مسائل جسمی هم ندارند که قطعا رعایت آن‌ها در زندگی مشترک مهم است و هم به قدرتمند شدن در زمینه کار و فعالیت‌ها کمک می‌کند که پایه و اساس آن خوشبختی است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار