بهزیستی و نهضت سواد آموزی قزوین تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بهزیستی برای با سواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال جامعه هدف خود با نهضت سواد آموزی استان تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

میرزایی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: تفاهم نامه این اداره با نهضت سواد آموزی استان برای با سواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال جامعه هدف شامل زنان سرپرست خانوار، زنان آسیب دیده و کودکان کار و به منظور بهبود شرایط زیستی، روانی و اجتماعی بزرگسالان واجرای برنامه‌های آموزشی – فرهنگی در میان مددجویان کم سواد و بی سواد مناطق شهری وروستایی منعقد شد.

میرزایی افزود: با تداوم همکاری، خدمات آموزشی نهضت با فعالیت‌های آگاه سازی بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

او اضافه کرد: در این تفاهم نامه بهزیستی به شناسایی و معرفی بی سوادان به نهضت برای کسب آموزش‌های سواد آموزی، ارائه محتوای آموزشی مورد نیاز خاص افراد تحت حمایت و برگزاری جلسه توجیهی وآموزشی تخصصی برای آموزش دهندگان و نیرو‌های رسمی آموزش وپرورش به عنوان مدرس کلاس‌های سواد آموزی در خصوص پیشگیری از معلولیت‌ها ومعرفی اورژانس اجتماع متعهد شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: نهضت سواد آموزی هم به توزیع محتوای آموزشی تولید شده مشترک بین مخاطبان، همکاری با اداره کل بهزیستی برای حضور کارشناسان مربوطه در برنامه‌های آموزشی تحکیم سواد متعهد شد.

به گفته میرزایی، برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ۴۰۹ بی سواد و ۲۴۰ کم سواد از حوزه اجتماعی و ۳ هزار و ۶۳۵ نفر از حوزه توانبخشی بهزیستی به آموزش وپرورش معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار