ممنوعیت‌ ورود اتباع اروپا به خاک روسیه گسترش یافت

روسیه از افزایش شمار اتباع اتحادیه اروپا که ورودشان به خاک این کشور ممنوع است، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسکو روز چهارشنبه از افزایش شمار اتباع اتحادیه اروپا که ورودشان به خاک روسیه ممنوع است، خبر داد. این تصمیم به عنوان پاسخی به رویکرد‌های خصمانه اخیر از جانب اروپایی‌ها اعلام شده است.

وزارت امور خارجه روسیه هیچ دلیل دقیقی برای این تصمیم اعلام نکرد. با این حال این تصمیم بر اساس انتقادات فزاینده اروپا از زمان مسموم شدن احتمالی الکسی ناوالنی، مخالف روس اتخاذ شده است.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ما بار‌ها در مورد ماهیت مخرب رویکرد اروپا هشدار دادیم.

روسیه اعلام کرد فهرست افراد و سازمان‌های اروپایی که ورود آن‌ها به روسیه ممنوع است گسترش یافت تا با فهرست اتحادیه اروپا همتراز شود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود افزود اگر اتحادیه اروپا به این رویکرد خصمانه ادامه دهد ما حق اتخاذ تدابیر متناسب را برای خود محفوظ نگه می‌داریم.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بدون اشاره به این تحریم‌ها و پرونده مسمومیت احتمالی ناوالنی روز چهارشنبه گفت کارزار اطلاعات جعلی در مورد ناوالنی توسط کشور‌های غربی، سران آن‌ها و نمایندگان رسمی این کشور‌ها هدایت می‌شود.

او گفت ما این اظهارات را غیرقابل قبول می‌دانیم. هیچ مدرکی علیه روسیه وجود ندارد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی احتمال تصویب «قانون ناوالنی» را به عنوان وسیله‌ای برای تحریم‌های احتمالی مطرح کرد. آلمان هم اعلام کرد به اقدامات تنبیهی می‌اندیشد.

کشور‌های اتحادیه اروپا از روسیه خواستند در مورد آنچه به عنوان اقدام برای ترور در نظر گرفته می‌شود، شفاف سازی کند. مسکو این اتهام را رد و تاکید می‌کند هیچ سندی که نشان دهد جنایتی صورت گرفته است، وجود ندارد.

آلمان می‌گوید یک عامل اعصاب روس را به عنوان سم شناسایی کرده که در بدن ناوالنی بوده است. این سم کاربرد نظامی دارد و از همین رو انگشت اتهام به سوی دولت روسیه گرفته شده است.

روسیه این اتهامات را بی پایه و اساس می‌داند و آن‌ها را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار